جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به پیشرفت علوم در شبیه سازی و بیوتکنولوژی گفتند: شبیه سازی آنگونه که عده ای غلو می کنند، آفرینش انسان یا حیوان نیست بلکه خود از عجائب خلقت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به آثار جنبی شبیه سازی افزودند: شاید در شبیه سازی گیاهان و حیوانات مسایل چندانی در این خصوص مطرح نباشد، ولی باید آثار اخلاقی و حقوقی در شبیه سازی انسان مورد توجه قرار گیرد.

ایشان یادآور شدند: اسلام روش لقاح خارج رحمی را پذیرفته، اما برای آن حد و حدود بیان نموده است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، فعالیت دانشمندان ایرانی در زمینه شبیه سازی را از فعالیت های کلیدی برشمرده و خاطرنشان کردند: اگر این فعالیت ها ساماندهی شود زمینه ساز ساماندهی و پیشرفت علمی کشور خواهد شد.

معظم‌له به موفقیت دانشمندان ایرانی در دستیابی به فن آوری هسته ای اشاره و تصریح کردند: امروز شاهدیم که چند دولت غربی به دروغ خود را جامعه بین المللی نامیده و مدعی اند که ایران نباید دارای این دانش صلح آمیز باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام محدودیتی برای علوم قائل نیست گفتند: همواره علم و عالم مورد احترام و تکریم اسلام بوده است.

ایشان افزودند: نباید حرکت رو به جلوی دانشمندان جوان کشور متوقف شود و دانشمندان مسلمان باید همچون گذشته در علوم، پیشرو باشند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کردند: اسلام با قواعد کلی خود، پاسخگوی تمامی نیازها و سئوالات است و این از مزیت های مهم این آیین است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha