چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

گردهمایی بزرگ حافظان قرآن کریم به منظور آشنایی و ارائه راه کارهای بهینه شرکت آنان در آزمون مقطع کارشناسی ارشد در موسسه قرآن و نهج البلاغه قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دراین مراسم مسئول موسسه قرآن و نهج البلاغه با ارائه گزارشی از شرکت موفق حافظان قرآن کریم در آزمون کارشناسی ارشد گفت: بر اساس مصوبه مجلس حافظان می توانند در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند و با کسب حد نصاب علمی لازم، مدرک رسمی را اخذ کنند.

حجت‌الاسلام رضا زاده افزود: از میان حافظان قرآن کریم شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته ، بیش از 140 نفر حد نصاب علمی را بدست آوردندو درنهایت هشتاد نفر در دوره نهایی پذیرفته شدند.

وی با اشاره به مشکلات حافظان قرآن کریم برای شرکت در آزمون کارشناسی قرآن و حدیث گفت: در قانون ابهاماتی وجود دارد و لازم است مجلس قوانینی را در این زمینه تصویب کند.

حجت‌الاسلام رضا زاده افزود: انتظار داریم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد برای حافظان قرآن کریم و اعطاء مدرک به آنان توجه و عنایت بیشتری داشته باشد و مشکلات موجود حافظان برطرف شود.

خاطر نشان می شود، حافظان کل قرآن کریم بر اساس مصوبه مجلس می توانند با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث و پاسخ گویی به 140 سوال از دروس علوم قرآن، حدیث، تفسیر، ادبیات عرب و زبان انگلیسی وکسب حد نصاب علمی لازم، مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha