شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حجت الاسلام پژمان فر گفت: یکی از عوامل مهم جنگ و جنایت، تجاوز به حقوق دیگران است و خوب است با رعایت حقوق دیگران زمینه ظهور منجی را آماده کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در مشهد در نشست «دین، نشاط و زندگی» که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار گردید، رعایت نکردن حقوق دیگران را ظلم، معنا کرد و افزود: علت بی‌عدالتی در دنیای کنونی قرار گرفتن افراد ظالم بر مسند قدرت است و کسانی که بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند شایستگی این امر را ندارند.

وی یکی از ویژگی‌های بارز حکومت حضرت مهدی(عج) را  عدالت دانست و گفت: عدالت موجب نزول برکات در عصر صاحب‌الزمان (عج) می‌شود و نزول برکات، امری الهی است که خداوند در نظام زمین ایجاد می‌کند و موجب باروری زمین و افزایش برکات می گردد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معنای دیگر نزول برکات در عصر مهدویت این است که انسان‌ها چون طعم عدالت را می‌چشند از تمام انرژی خود در جهت سعادت بشر استفاده می‌کنند و این موجب سرعت بخشیدن درروند تسلط انسان بر زمین می‌شود.

حجت الاسلام پژمان‌فر به مدت کوتاه حکومت امام علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: نمود کامل عدالت در مدت حکومت امام علی(ع) نمایان و موجب جاودانی آن است.

وی افزود: تنها، نظامی که معصوم در رأس آن قرار گیرد، می‌تواند عدالت را برای بشر به ارمغان آورد.

حجت الاسلام پژمان‌فر، اساس عدالت را ژرف‌اندیشی، عدالت در داوری و دارا بودن علم حقیقی خواند و افزود: انسان عدالت‌پیشه کسی است که نسبت به خود، خانواده و زیردستان به عدالت رفتار کند.

این استاد حوزه و دانشگاه به آسایش و آرامش به عنوان نیازهای اساسی بشر تاکید کرد و افزود: آسایش از نیازهایی است که با پیشرفت در صنعت و تکنولوژی، دست‌یابی به آن آسان شده است، ولی آرامش، موجباتی را می‌طلبد که عدالت یکی از مهم‌ترین آن‌هاست


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha