پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرحانی - معاون آموزش حوزه

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور گفت: حضور پر برکت و پویای علما و قشر روحانیت که محصول حوزه های علمیه هستند وظیفه خطیری در آماده ساختن جامعه اسلامی برای ظهور امام زمان(عج) دارندو این از رسالت و وظیفه مهم و اساسی علما است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، که در جمع معاونین، اساتید ومسئولین استانی و جمعی از طلاب برگزار شد،با بیان روایتی از امام صادق(ع)، اظهارداشت: ابوبصیر به نقل از امام صادق(ع) می فرماید:« روزی امام صادق(ع) اشاره و توصیفی از شیعیان آخرالزمانی کردند و فرمودند: خوشا به حال شیعیان امام قائم(عج) که در دوره ایشان انتظار ظهورش را دارند چراکه آنان امامان و ائمه ای در دوران خود ندارند و امام زمانشان غایب است».

 وی با بیان اینکه، پیروی بر خط ولایت و ولایت پذیری در این دوران از ویژگی های دوران امام زمان(عج) است،  افزود: حضور پر برکت و پویای علما و قشر روحانیت که محصول حوزه های علمیه هستند وظیفه خطیری در آماده ساختن جامعه اسلامی برای ظهور امام زمان(عج) دارندو این از رسالت و وظیفه مهم و اساسی علما است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، ولایتمداری را رکن مهم حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: رسالت انتظار و اطاعت از  ولایت فقیه بار سنگینی است که حوزه های علمیه در طول خدمت خویش به اسلام و مسلمین توانسته به آن جامه عمل بپوشاند.

وی خدمت در مکان مقدس حوزه علمیه را توفیق و لطف الهی برای علما و روحانیون دانست و اذعان داشت: خدمتگزاری به مکتب اسلام و ترویج شعائر دینی و الهی از فرصت های طلایی برای خادمین و مسئولین حو.زه علمیه است که طلاب بایستی در جهت توسعه و نشر ارزش های دینی با الگو قرار دادن بزرگان و علما دینی آن را نصب العین امور خویش قرار دهند.

معاون آموزشی حوزه های علمیه کشور، با تقدیر از عملکرد حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی در دوره تصدی 5 ساله خویش در حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: حوزه علمیه آذربایجان غربی یکی از استان های موثر و برجسته است که با همکاری و همراهی معاونین و مسئولین حوزه استان خواهد توانست در کنار حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، مدیر جدید حوزه استان در راستای تعالی و رشد منویات حوزه علمیه گام های بلند و سازنده ای را بردارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه مشترک با سازمان بسیج و برگزاری فعالیت های منظم و سازمان دهی شده از اهم اقداماتی است که توانسته قوت و قوام بسیج با حوزه های علمیه را تقویت کند، برگزاری اجلاسیه های مشترک و منطقه ای  از جمله دیگر برنامه های این بخش است که قرار است استان آذربایجان غربی به عنوان میزبان دومین اجلاسیه منطقه ای آن را برگزار نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha