یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حوزه علمیه کانون اصلی ایجاد زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) به شمار می‌رود و باید فرهنگ مهدویت را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدوی پور ضمن اهمیت تبیین مباحث مهدویت و انتظار خاطر‌نشان ساخت: امروزه مباحث مهدویت از ضروری‌ترین و مهمترین موضوعاتی است که شیعه به آن نیاز دارد و هیچ بحثی در میان موضوعات مربوط به آینده درخشان به اندازه حکومت جهانی امام مهدی (عج) اهمیت ندارد .

وی افزود: موضوع مهدویت مورد اتفاق تمام ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است و هم به منجی آخر الزمان اعتقاد دارند و قرآن کریم به صراحت این موضوع را بیان کرده و روایات متعددی به تفصیل راجع به جوانب مختلف این مساله پرداخته است .

معاون جامعه المصطفی اظهار داشت : به استناد قرآن کریم ، در کتابهای آسمانی پیش از اسلام نیز مطالبی در مورد ظهور حضرت مهدی(عج) آمده است .

وی تاکید کرد: هر امتی توسط خدا مورد امتحان قرار می‌گیرند و بشریت آخر الزمان نیز به وسیله ظهور حضرت مهدی (عج) امتحان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدوی‌پور گفت: در تمام عصرهای زمان غیبت، فقها و مراجع از امام زمان (عج) نیابت دارند و مشروعیت حکومت جمهوری اسلامی ایران نیز به سبب نیابت ولی فقیه از امام مهدی(عج) است و تمام اختیارات ولی فقیه از مقام نیابت ولی عصر(عج) مشروعیت می‌گیرد.

سخنران همایش «انتظار نور» خاطر نشان ساخت: وظیفه داریم فرهنگ انتظار و مقام امام زمان(عج) و نقش ایشان در آینده بشریت را برای مردم بیان کنیم.

وی افزود : حوزه ها پایگاه‌های اصلی ولی عصر(عج) بوده و کانون اصلی ایجاد زمینه ظهور آن حضرت به شمار می‌رود و حوزه ها وظایف سنگینی در این رابطه دارند و ما باید در کشورهای مختلف که شیعیان قابل توجهی در آنها زندگی می‌کنند فرهنگ مهدویت و انتظار را به آنها بشناسانیم.

معاون جامعه المصطفی اظهار داشت : علاوه بر تبیین مهدویت، علما وظیفه دارند برای ایجاد زمینه حکومت جهانی ولی عصر((عج)) گامهای عملی برداریم.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha