جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام فرحانی

حوزه/معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت و جایگاه حوزه علمیه در کشور و پیشرفت آن نکات بسیار مهمی را بیان فرموده اند که باید توسط حوزه های علمیه دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد به نقش و جایگاه ارزشمند حوزه علمیه استان قزوین اشاره و اظهار کرد: حوزه علمیه قزوین از حوزه های درخشان و ارزشمند است و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این استان شورای حوزوی فعالی وجود دارد که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان قزوین،  امور حوزوی پیشرفت قابل توجهی دارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با قدردانی از تلاش های ماندگار آیت الله باریک بین در تقویت و توسعه حوزه های علیمه استان قزوین، خاطرنشان کرد: آیت الله باریک بین در مدتی که در این استان مسائل امور حوزه را بر عهده داشت، تلاش های ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند که همواره باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به قدمت مدارس علمیه در کشور بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با ندای امام راحل و از مدرسه فیضیه قم تجلی و نشأت گرفته شد و بسیاری از شاگردان و یاران امام خمینی (ره) که در حوزه علمیه بودند توانستند با پیروی از ایشان  نهضت انقلاب اسلامی را به گوش همه آحاد جامعه برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت و جایگاه حوزه علمیه در کشور و پیشرفت آن نکات بسیار مهمی را بیان فرموده اند  که  باید توسط حوزه های علمیه دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با حمایت مراجع، علما و بزرگان حوزه در قم و نجف حرکتی را آغاز کردند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و این مهم بیان کننده نقش و جایگاه ارزشمند حوزه علمیه است.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور ضمن تقدیر از تلاش های حجت الاسلام ابراهیمی، تأکید کرد: حجت الاسلام ابراهیمی یکی علمای این دیار است که در حوزه تحقیق و پژوهش کارهای بسیار خوبی را ارائه کرده اند و در دوران مدیریتشان در حوزه علمیه قزوین خدمات بسیاری داشتند.

وی  ضمن تبریک انتصاب مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین بیان داشت: امیدواریم حجت الاسلام عباسی که خود نیز یکی از شخصیت های ارزشمند هستند، بتوانند حوزه علمیه قزوین را به اهداف مورد نظر خود برسانند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha