یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرحانی

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه گفت: فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تقویت بسیج و همکاری حوزه های علمیه با این شجره طیبه باید نصب العین قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی امروز در دومین همایش مشترک مدیران و مسئولان بسیج مدارس علمیه شمالغرب کشور، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در خصوص عظمت حضرت امام حسین(ع) می فرمایند: «من اراد ان ینظر الی احب اهل الارض و السماء فالینظر الی الحسین(ع)/ هرکسی که می خواهد به محبوب ترین فرد آسمان و زمین نظاره کند، امام حسین(ع) را نظاره کند.»،  اظهارداشت: در آستانه ماه محرم هستیم و یاد حضرت سیدالشهداء (ع) و بزرگ پرچمدار اسلام و ولایت را گرامی می داریم.

وی با اشاره به همکاری های سازمان بسیج و حوزه های علمیه کشور، گفت: تفاهم نامه ای در آذر ماه سال 1392بین آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی منعقد شد که بر اساس این تفاهم نامه، شورای عالی بسیج حوزه های علمیه کشور با عضویت مدیر حوزه های علمیه به عنوان رئیس شورا، نماینده ولی فقیه به عنوان نائب رئیس شورا و معاونت امور طلاب، آموزش، تهذیب، آمار و بررسی و چند نفر از مدیران ارشد سپاه شکل گرفت.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، گفت: این شورا در سطح کشور قریب به دو سال است که فعالیت می کند و جهت پشتیبانی از فعالیت های این شورا، کمیته ای به عنوان کمیته کارشناسی و هماهنگی امور مربوط به بسیج طلاب و روحانیون کشور با عضویت سه نفر از حوزه علمیه و سه نفر از طرف سپاه تشکیل شد.

وی، افزود: این کمیته در دو سال گذشته 21 جلسه کارشناسی تشکیل داده و بر اساس آن شوراهای بسیج استان ها را شکل گرفته و تا کنون دو نشست سراسری در مشهد مقدس و با حضور مدیران حوزه های علمیه استان ها، مسئولین دفاتر نمایندگی ولایت فقیه و مسئولان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان ها تشکیل شده است که دارای برکات زیادی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، افزود: بر اساس مطالبه ای که حضار شرکت کننده در اولین نشست سراسری مشهد مقدس داشتند، قرار شد تا این نشست های سراسری تبدیل به نشست های منطقه ای شود تا مسئولان دور هم بنشینند و راهکار های تقویت بسیج را پیگیری کنند.

وی، خاطرنشان کرد: قبل از این  نشست، اولین نشست را در استان کرمانشاه برگزار کردیم و تفاهم نامه بسیار بالایی در آنجا صورت گرفت و تمام نقاط ضعف بسیج طلاب در آنجا مطرح و راهکار های حل آن ارائه شد.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، با تاکید بر اهمیت بسیج در حوزه های علمیه، گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرامین بسیار مفیدی در خصوص حوزه های علمیه و بسیج دارند که تکان دهنده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، افزود: مقام معظم رهبری بیانات و تعبیرات تکان دهنده ای در خصوص بسیج دارند و می فرمایند: تشکیل بسیج علامت اتصال دل نورانی امام به اراده و حکمت الهی است. بزرگترین یاد گار امام تشکیل بسیج بود. بسیج یعنی حضور در همان نقطه ای که امام زمان(ع)، اسلام و قرآن به آن احتیاج دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، تاکید کرد: با توجه به چنین تعبیرات بلندی حوزه ی علمیه باید بنا بر اهمیت و تقویت بسیج آن را نصب العین قرار دهد، خصوصا امروز که در شرایط بسیار ویژه ای قرار گرفته ایم.

وی، افزود: شوراهای بسیج حوزه های علمیه باید تقویت شوند تا امر مقام معظم رهبری محقق شده و ظرفیت حوزه های علمیه و بسیج متجلی شود و جلوی نفوذ دشمن گرفته شود.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، در خاتمه، گفت: با وجود بسیج، بستر بسیار مفیدی فراهم شده است و ما هر موقع که خدمت مراجع می رسیم و گزارش می دهیم، خوشحالی و لبخند مراجع را شاهد می شویم و باید در خصوص تقویت این شجره طیبه قدم های مهم و اساسی برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha