پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قهرمانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: ما فرمانبرداران ولی فقیه هستیم و باید با اطاعت و گوش دادن به فرامین مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف، بتوانیم زمینه ظهور صاحب اصلی این عصر و زمان و این شریعت الهی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قهرمانی، امروز در مراسم جشن نیمه شعبان که در شهر محمدیار آذربایجان غربی برگزار شد، به بررسی اوصاف منتظران ظهور آخرین منجی پرداخت و اظهار داشت: رسول اکرم(ص) می فرمایند: «بالاترین و افضل ترین عبادت در زمان غیبت امام عصر(عج) انتظار فرج است»، بر اساس روایاتی که در این مورد وارد شده انتظار ظهور امام زمان(عج) از بزرگ ترین عبادت ها است.

وی افزود: طبق احادیثی که از ائمه هدی(ع) به ما رسیده، کسانی که کردار، رفتار و اخلاق خود را شبیه ائمه معصومین(ع) و صفات مهدویت را در خود ایجاد کنند، از منتظران حقیقی هستند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: منتظر حقیقی باید خصوصیات و ویژگی هایی را که حضرات معصومین(ع) انتظار دارند که در وجود یک مومن جمع باشد، در خود ایجاد کند و مانند دوران حضور ائمه(ع) در دوران غیبت هم پایبند به ولی امر باشد.

ولی فقیه؛ رساننده فرمان امام عصر(عج) به منتظران

 وی، ولی فقیه را رساننده فرمان امام زمان(عج) به پیروان آن حضرت دانست و تصریح کرد: اگر امام زمان(عج) امروز خود در جمع ما حاضر نیستند، نایب و جانشین حضرت در میان ما قرار دارد و پیام امام زمان(عج) را ابه ما ابلاغ می کنند، ما در تمام زندگی مان باید گوش به فرمان کسی باشیم که منتظر ظهور او هستیم.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، اطاعت از ولی فقیه را فراهم کننده مقدمات ظهور امام عصر(عج) عنوان کرد و اذعان داشت: ما فرمانبرداران ولی فقیه هستیم و باید با اطاعت و گوش دادن به فرامین مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف، بتوانیم زمینه ظهور صاحب اصلی این عصر و زمان و این شریعت الهی را فراهم کنیم.

*تحقق شرایط ظهور سبب وقوع ظهور است

حجت الاسلام و المسلمین قهرمانی خاطرنشان کرد: اگر ما به وظایف دینی خود به طور دقیق عمل بکنیم در اصل شرایط ظهور امام مهدی(عج) را فراهم کرده ایم و هر زمان که شرایط ظهور فراهم شود، مشیعت الهی بر ظهور آن حضرت تعلق می گیرد و راه فراهم کردن شرایط، ایجاد زمینه پیروی از آن حضرت است که اطاعت از نائب ایشان راه اطاعت پذیری از خود ایشان است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha