پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

با حضور اساتید و متصدیان امور فرهنگی جامعه‌المصطفی، نخستین نشست تربیتی اساتید این نهاد حوزوی در سالن همایش‌های مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی در این نشست تاکید کرد: می‌خواهیم خارج از فضای رسمی و تشریفاتی عملاً به بحث تربیت و نیازهایی که در این زمینه هست بپردازیم.

وی افزود: به منظور استفاده از نظر همه اساتید، جلسات مقدماتی در مدارس برگزار شده است تا مسایل تربیتی را در طول سال مورد بررسی قرار دهند.

حجت‌الاسلام  زارعان خاطرنشان کرد: برای لحاظ کردن تربیت به عنوان روح جاری در تمام ابعاد جامعه‌المصطفی، نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

وی از اساتید به عنوان پیشگام و موثرترین عنصر در مسئله تربیت یاد کرد و ابراز داشت: به واسطه سال‌ها فعالیت مرکز جهانی علوم اسلامی، نظام‌نامه تربیتی تدوین شده است منتها باید از حالت تئوریک به عملیاتی و کاربردی تبدیل شود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی تصریح کرد: تا زمانی که تربیت به عنوان شعار مطرح شود، به نتیجه نخواهیم رسید و اولین نیاز ما در ساختار و بدنه جامعه‌المصطفی، توجه اساسی و عملیاتی به مسئله تعلیم و تربیت است.

وی افزود: باید آیین‌نامه‌هایی که وضع و سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود، گویای اهتمام جامعه‌المصطفی به مسئله تربیت باشد.

حجت‌الاسلام  زارعان توجه همه‌جانبه به مسئله تربیت را مورد توجه قرار داد و گفت: این مسئله مربوط به یک فرد، گروه یا معاونت نیست و همه بخش‌ها باید همگام و متحد در این زمینه گام بردارند.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha