پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

هم برای ورزش همگانی برنامه داریم و هم قهرمانی، اما نه در همه رشته‌ها، بلکه در رشته‌های خاص متناسب با شأن حوزه که تعدادی از طلاب در بعضی از این رشته‌ها قهرمان هستند و بعضاً به عنوان مربی در سطح کشور و یا جهان فعالیت دارند.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه در گفت‌و‌گو با خبرنگار مرکز خبر حوزه اظهار داشت:یکی از اداراتی که در حوزه وجود نداشت و الآن راه‌اندازی شده، تربیت بدنی است که در این زمینه رایزنی های لازم با سازمان تربیت بدنی انجام و بنا شد حوزه برای تیم‌های اعزامی به خارج از کشور روحانی اعزام کند و از طرفی آنها نسبت به امر تربیت بدنی در مدارس علمیه مساعدت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکدار با اشاره به غفلت از ورزش طلاب گفت: علت اساسی آن، نبود بودجه است و یا ترس و هراسی که مسئولین حوزه از رشته‌های مختلف تربیت‌بدنی داشتند، آن هم به خاطر حساسیت خاصی که در حوزه وجود دارد و نکته مهم دیگر عدم ارتباط با نهادهای غیرحوزوی در رابطه با تربیت بدنی بوده است.

وی ابراز داشت: البته گاهی مشکلات جسمی که برای روحانیون  به وجود می‌آید، به علت عدم پرداختن به ورزش است، اگر جای مخصوصی برای آنان باشد که بتوانند به ورزش بپردازند، بسیاری از بیماری‌ها برطرف می‌شود و ما باید این موانع را برطرف کنیم.

 معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه گفت : به نظر می‌رسد بزرگان حوزه هیچ مشکلی با ورزش ندارند ‌و باید در عمل نگرانی‌های آنها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: حوزه در جهت اسلامی کردن ورزش کار نکرده است، در صورتی که ورزش زمینه خوبی برای ترویج مسایل فرهنگی است؛ دشمن اگر از راه تربیت بدنی و ورزش وارد شود، خیلی از مسایل فرهنگی را می‌تواند عوض کند و یکی از برنامه‌های ما حضور مداوم روحانیون در مجتمع‌های ورزشی است.

وی در خصوص ورزش مدارس علمیه شهرستان‌ها گفت: متاسفانه در همه استان‌ها نمایندگی رسمی مرکز مدیریت  نداریم تا از آن طریق وارد مباحث ورزش مدارس علمیه بشویم. انشا‌ء‌الله در آینده با تاسیس دفاتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه در استان‌ها، به ورزش حوزه‌های شهرستان‌‌ها توجه جدی خواهیم داشت.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha