دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

در شب شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، دانشنامه ثامن‌الحجج امام علی بن موسی الرضا(ع) به همت محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی حوزه نت به روز رسانی شد.

به گزارش مرکز خبر‌ حوزه، تولید این دانشنامه را عشق و ارادت قلبی ایرانیان به این امام همام و همچنین کمک به امر پژوهش و تحقیق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قاسم ترخان افزود: این دانشنامه غنی با برخورداری از 380 مطلب شامل؛ مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان‌نامه، مجلات و مقالات در قالب 15 نمایه اصلی و 12 نمایه فرعی جهت استفاده کاربران ارائه شده است.

بر اساس گزارش نور سافت وی تصریح کرد: دانشنامه در یک نگاه، معرفی نور، فضائل و کرامات حضرت، زندگانی و دوره امامت امام، شهادت امام، آموزه‌ها و آثار امام، سیره امام، شاگردان امام، برکات حضور امام رضا(ع) در ایران از نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

حجت‌الاسلام ترخان زیارت امام، امام و پرسش‌ها را از نمایه‌های اصلی این دانش‌نامه عنوان و اظهار کرد: تاریخچه اماکن مربوط به امام، امام در آئینه هنر و ادب، کتاب و کتاب‌شناسی حضرت همچنین امام رضا(ع) در رسانه و اینترنت از دیگر نمایه‌های اصلی دانشنامه امام رضا(ع) است.

مدیر پایگاه حوزه به نمایه‌های فرعی این دانشنامه اشاره کرد و گفت: حضور امام‌زادگان در ایران، گسترش تشیع در ایران، تأسیس حوزه علمیه خراسان، علمای خراسان، فرزندان امام، سادات رضوی، ولایت‌عهدی، امام و خلافت از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.

علاقمندان می‌توانند جهت استفاده از این دانشنامه غنی به پایگاه حوزه به نشانی www.howze.net   مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha