جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ستاد دهه کرامت

حوزه/ مديرعامل با بیان اینکه دانشنامه امام رضا(ع) به همت جامعه المصطفي در قالب هشت جلد تدوین خواهد شد، گفت: نخستین جلد این دانشنامه در شب ولادت امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مدير حوزه هاي علميه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سيد جواد جعفری در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با مدیر حوزه های علمیه که در مرکز مدیریت برگزار شد، با اشاره به اينكه 565 هزار نفر از 31 استان در 84 شاخه از چهارمين جشنواره امام رضا(ع) شركت كردند، اظهار داشت: از اين تعداد، 238 هزار نفر در جشنواره نهضت كتاب خواني رضوي شركت كردند كه در اين طرح داوطلب و خانواده وي بايد حداقل سه كتاب مرتبط با حوزه رضوي را مطالعه كنند تا در آزمون شركت داده شوند.

وي تصريح كرد: 52 هزار كودك و نوجوان با مطالعه آموزه هاي رضوي به صورت داستان، قصه و شعر در جشنواره امام رضا(ع) شركت كردند و آثار خلاقانه توليد كردند.

مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا(ع) با بيان اينكه 6 هزار قطعه شعر با گويش هاي محلي ايراني توليد شده است،‌ گفت: 10 هزار قطعه شعر فارسي، تركي آذري و عربي در اين دوره جشنواره توليد شده است و 138 هزار نفر نیز دل نوشته خود به امام رضا(ع) را به جشنواره ارسال كرده اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ رضوی عامل وحدت و پیوند دهنده اقوام ایرانی است، ابراز داشت: مخاطبان جشنواره امام رضا(ع) در داخل کشور از اقوام با گویش های مختلف هستند و در آثار ارائه شده نیز شاهد پیوند قومیت های گوناگون ایران هستیم. 

جعفري با بيان اينكه امسال با همكاري جامعه المصطفي و مجمع جهاني اهل بيت، برنامه هاي دهه كرامت در خارج از كشور گسترش يافته است، ابراز داشت: امسال دو هزار و 400 نقطه تحت پوشش جشنواره امام رضا(ع) قرار مي گيرند.

وي افزود: همچنين 35 دانشگاه كشور از دانشگاه هاي دولتي، علوم پزشكي، آزاد و غيردولتي در 35 شاخه از برنامه هاي علمي، پژوهشي، فرهنگي و هنري جشنواره امام رضا(ع) شركت مي كنند و هر دانشگاه مادر، يك برنامه را براي كل دانشگاه ها اجرا مي كنند.

مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا(ع) با بيان اينكه طرح نهضت رضوي در تمام دانشگاه هاي كشور اجرايي مي شود،‌گفت: بخش نخست اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري در قالب جشنواره رقابتي است؛‌ بخش دوم اعزام دانشجوياني كه تاكنون به زيارت امام رضا(ع) مشرف نشده اند و بخش سوم راه اندازي تشكل هاي دانشجويي با موضوع امام رضا(ع) است.

جعفري با بیان اینکه دانشنامه امام رضا(ع) در قالب هشت جلد تدوین خواهد شد، تصریح کرد: نخستین جلد این دانشنامه در شب ولادت امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مدير حوزه هاي علميه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افزود: در دانش نامه امام رضا(ع)، مطالب بکر و عمیقی از حضرت رضا(ع) گردآوری شده است.

جعفري در پايان با بیان اینکه اشتیاق زایدالوصفی نسبت به دهه کرامت در جامعه شکل گرفته است، گفت: علاوه بر مردم؛ دستگاه های اجرایی و فرهنگی نیز در تدارک برنامه های گسترده متناسب با دهه کرامت نقش آفرینی می کنند.

انتهاي پيام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha