دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 336662
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
امام رضا

در آستانه سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، دانشنامه امام علی بن موسی الرضا(ع) بر روی شبکه جهانی حوزه نت به روز رسانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک این روز خجسته و مبارک، هدف از تولید این دانشنامه را ارائه قطره ای از دریای عشق و ارادت قلبی مسلمانان به ویژه ایرانیان به امام رضا(ع) و همچنین کمک به امر پژوهش و تحقیق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

علی اکبر پوست چیان ادامه داد: این دانشنامه غنی با برخورداری از 496 مطلب شامل گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه، مجلات و مقالات در قالب 15 موضوع جهت استفاده کاربران ارائه شده است.

وی اضافه کرد: "معرفی نور"، "فضايل و کرامات"، "زندگانی و دوره امامت"، "شهادت"، "آموزه ها و آثار"، "سیره حضرت"، "شاگردان" و "برکات حضور امام رضا(ع) در ایران" از جمله مطالب این دانشنامه می باشد.

مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور، "زیارت امام"، "امام و پرسش ها" را نیز از جمله دیگر مطالب این دانشنامه عنوان کرد و افزود: "تاریخچه اماکن مربوط به امام"، "امام در آینه ی هنر و ادب"، "کتاب و کتاب شناسی حضرت"، همچنین "امام رضا(ع) در رسانه و اینترنت" از دیگر عناوین دانشنامه امام رضا(ع) به شمار می رود.

پوست چیان خاطرنشان کرد: شیعیان آقا علی بن موسی الرضا(ع) می توانند با مراجعه به این دانشنامه مناسبتی عنوان دیگری از جمله "علمای مدفون در جوار حرم رضوی"، "حضور امام زادگان در ایران"، "گسترش تشیع در ایران"، "وضعیت خاص شیعیان و ویژگی امامت امام(ع)"، "سفر حضرت به خراسان"، "علماء خراسان"، "فرزندان امام(ع)"، "سادات رضوی"، "ولایتعهدی"، "امام و خلافت" را مورد مطالعه قرار دهند.

علاقمندان می توانند برای استفاده از این دانشنامه معنوی به نشانی اینترنی ذیل مراجعه کنند:

  http://hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?LanguageID=1&id=4928

 انتهای پیام    313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha