یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 238013
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵

آنچه در راه رسیدن به کمال اصالت دارد، کرامت انسانی است و فرقی بین زن و مرد در این زمینه وجود ندارد؛ به طوری که این کرامت در هر قالب و چهره ای باید حفظ شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری در مراسم اولین دوره فرهنگی معرفتی ترویج عفاف و حجاب که امروز در مجتمع یاوران حضرت مهدی‌‌(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) جمکران برگزار شد به شخصیت برجسته حضرت زهرا‌(علیها السلام) اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت زهرا‌(علیها السلام)، کوثر پیامبر اکرم‌(صلی الله علیه و آله و سلم) است و این کوثر اگر چه از سنخ زنان است، اما جایگاه خلیفه اللهی در جهان دارد.

وی افزود: انسان در هر صنفی اگر جایگاه مقام خلیفه اللهی خود را درک کند و بفهمد از چه مراتب وجودی برخوردار است، این جایگاه را هرگز نزول نمی دهد و روز به روز در راه بندگی و رضای خدا به مراتب و درجات خود می افزاید.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: رسیدن به جایگاه خلیفه اللهی برای همگان میسر است؛ بنابراین مردان و زنان با عمل به وظایف خود، مسیر رسیدن به این مهم را بر خود همواره کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری بیان داشت: کسی که ایمانش به عمل صالح تبدیل شود، چه مرد باشد و چه زن به حیات طیبه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بانوان در نظام الهی جایگاه مهمی دارند و فعالیت های علمی، فکری، روحی و عملی آنها نقش تاثیر گذاری در نظام انسانی دارند.

این استاد اخلاق با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: خداوند برای مومنین زن فرعون را مثال می زند که علی‌رغم عدم شرایط ظاهری برای رشد و کمال، توانست با حفظ اصالت و کرامت انسانی خود به والاترین درجات الهی برسد و بر خلاف او زن نوح که شرایط بسیار خوبی برای تقویت روح و کرامت انسانی داشتند از این موقعیت استفاده نکردند و به ضلالت ابدی گرفتار شدند.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha