سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

آیت الله طبرسی گفت: امروز نگاه همگان به عملکرد حوزویان است و لذا کوچکترین خطا از روحانی در نگاه عموم بزرگ دیده می شود، پس باید با حفظ شان و منزلت روحانیت در جهت اعتلای حوزه تلاش کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، نماینده ولی فقیه در استان مازندران در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه سعادتیه ساری اظهار داشت: امروز حوزه‌های علمیه به واسطه تلاش و مجاهدت مراجع، علما، فقها و روحانیون حال و گذشته در سطح جهان مطرح شده اند و همین امر باعث جلب نظر مردم به این نهاد شده است تا بدقت عملکردها و رفتارها را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای در جامعه عمل و رفتار کرد که هم آبروی خودمان و هم آبروی روحانیت و حوزه  حفظ شود.

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: طلبه در آداب، رسوم و سلوک خود باید آرم نبوت باشد.

مدیر حوزه های علمیه استان مازندران نیز در این مراسم، رسالت حوزه‌های علمیه را حرکت در چهارچوب علم و تقوا عنوان کرد و گفت: علم و تقوا دو سلاح برای طلاب و روحانیون است که باید مجهز به این دو سلاح بود.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری به جذب 480 طلبه جدیدالورود اشاره کرد و گفت: این طلاب در کنار دو هزار طلبه پیشین  در23 مدرسه علمیه استان مازندران مشغول تحصیل می شوند.

وی به وجود 120 استاد رسمی در این استان اشاره کرد و گفت: 120 استاد غیر رسمی نیز در کنار اساتید رسمی، کار تدریس دروس را برعهده دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha