شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دستغیب

حوزه /رئیس و معاونان دادسرای ویژه روحانیت استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از شیراز آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در این دیدار با تبریک فرارسیدن ماه پرخیر وبرکت رجب و اعیاد مهم درآن، این ماه را بهترین فرصت برای نزدیکی بنده با پرورگار خویش عنوان کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت خواندن زیارت ماه رجب اشاره  و افزود : این ماه فرصت مغتنمی برای بندگان خالص خداوند است تا با تضرع خود را به معبود خویش نزدیک تر کنند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ( ع ) با بیان اینکه ماه رجب یکی از ماه های حرام است افزود : همانطور که در این ماه هر گناهی عقوبت بالاتری نزد خداوند دارد ، اعمال حسنه و نیک نیز ارزش بیشتری نزد خداوند رحمان و رحیم خواهد داشت.

وی با اشاره به روایتی  با این معنی که افرادی که از ما هستند پس منتصب به ما هستند گفت : در این روایت گفته شده است آن هایی که از ما هستند اعمال نیک آنها دو چندان خواهد داشت و اعمال خلاف ایشان نیز عقوبتی مضاعف خواهد داشت.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه والای روحانیت در جامعه بیان داشت: مردم ،روحانیت را پرچمی برای دین و منتصب به خاندان نبوت می دانند و همین موضوع باعث شده است که اگر روحانیون کارهای نیکی انجام دهند هم به دلیل انجام کار نیک و هم به دلیل تشویق مردم به انجام عمل نیک ثواب بیشتری نصیبشان می شود، و اگر هم کار خلافی از آن ها سربزند دو عقوبت متوجه آنان خواهد بود که یکی به دلیل نفس خلافی است که انجام داده و دیگری نیز بخاطر بدبینی مردم  به دین است.

وی خطاب به مسئولین دادسرای ویژه روحانیت ، وظیفه کارکنان این دادسرا رابسیار خطیر و مهم دانست و بیان داشت : حفظ شان روحانیت ،  وجلوگیری از سوء استفاده برخی افراد که از جایگاه روحانیت شناخت کافی ندارند یا مواضع منفی نسبت به روحانیت داشته و با شایعات و گزارشات مجهول و غیرواقع  قصد تخریب روحانیون را دارند از وظایف مهم دادسرای ویژه روحانیت است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت : امام راحل(ره) برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد که شناخت لازم را نسبت به روحانیت ندارند و یا از جایگاه روحانیت برای ضربه زدن به دین خدا و مقام روحانیت سوء استفاده می کنند دستور تشکیل این مجموعه را دادند تااین افراد مجازات شوند و رفتارشان مورد پیگیری قرار گیرد و به آنها مهلت سوء استفاده از این لباس مقدس داده نشود.

قائم مقام جامعه روحانیت شیراز، کار در دادسرای ویژه روحانیت را بسیار ارزشمند دانست  و افزود : امیدواریم پرونده ها در این مجموعه پایین باشد و اگر پرونده ای نیز بود، نباید در آن مصامحه و هیچ اشتباهی در صدور حکم رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح هجرت اشاره کرد و بیان داشت : کمک به اجرای این طرح یک وظیفه و واجب کفایی است.رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و همه علماء نسبت به اجرای طرح هجرت و اعزام مبلغان به شهر ها و روستاها اتفاق نظر دارند که باید همگی دست به دست هم داده و به اجرای آن کمک کنیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت خدمت رسانی و تبلیغ در مناطق دورافتاده و محروم پرداختند و با یاد آوری سخنی به نقل از یکی از علمای شیراز اظهار داشتند : این عالم در زمان حیات امام راحل (ره)، روزی که رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور ایران بودند، از ایشان پرسیدند بعد از ریاست جمهوری به چه کاری مشغول خواهید شد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ یه ایشان فرمودند: " اگر امام به من حکم کنند برو در دور افتاده ترین نقطه سیستان و بلوچستان مسئول عقیدتی و سیاسی باش من حاضرم."و ایشان همان شخصیتی است که هم اکنون نام او دنیارا مبهوت کرده و در مقابل تمام کشورهای ابر قدرت جهان ایستاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha