یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

روزانه بیش از 80 میلیون کاربر فارسی زبان وارد فضای مجازی می‌شوند که اگر از این فرصت غافل شویم، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تبلیغی را از دست داده‌ایم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی، امروز در مراسم تجلیل از ایده‌های نو تبلیغی گفت: در میان روش‌های تبلیغی، مهم‌ترین عرصه‌ای که مورد توجه تمامی ادیان، مذاهب و فرقه‌ها قرار گرفته، عرصه مجازی است. این روش تبلیغی به دلیل فراوانی مخاطبان، محل مناسبی برای فعالیت‌های تبلیغی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سجادی به نقش رسانه در تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: تلویزیون، رادیو و مطبوعات کثیرالانتشار نیز مخاطبان فراوانی دارند که با برنامه‌ریزی‌ای دقیق در این عرصه، می‌توان کارهای ارزشمندی در تبلیغ معارف اهل بیت‌(ع) انجام داد.

وی افزود: البته باید دید که رسانه‌ جمهوری اسلامی ایران چه اندازه در مسیر تبلیغ معارف شیعی گام برمی‌دارد.

* شبکه‌های ماهواره‌ای یهودی!

این کارشناس فرهنگی به پیوستگی برخی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای برای اهداف خاص اشاره کرد و اظهار کرد: یک شبکه ماهواره‌ای که از سوی شخصی یهودی اداره می‌شود، برنامه‌ای پیوسته برای ترویج مشارکت‌های جنسی اجرا می‌‌کند. از زمانی که این شبکه فعالیت خود را آغاز می‌کند، تا اتمام برنامه‌هایش، این پیوستگی را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام سجادی در ادامه خطاب به مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر بخواهیم در برابر چنین تبلیغاتی بایستییم و آنها را خنثی نماییم، باید در برنامه‌های تلویزیونی خود روند مشخصی را دنبال نماییم.

وی با تأکید بر آمادگی اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از طرح‌ها و ایده‌های نوین، اذعان کرد: جمع‌آوری نظرات و ایده‌های جدید مبلغان آغاز راه‌ است؛ البته زمانی که ایده‌ای نو شناسایی شد، باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی و زمان زیادی صرف کرد.

همچنین در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام برقعی از داوران این همایش هم در تبیین ویژگی‌های کسانی که می‌توانند ایده‌های نو ارائه نمایند، گفت: برای این که کسی بتواند در عرصه تبلیغ نوآوری داشته باشد، باید با علم آن آشنا و در این راه تجربیاتی به دست آورده باشد.

وی با تأکید بر این که نباید راه‌های خلاقیت را بست، بیان داشت: نباید نظرات و پیشنهادات دیگران را مورد تمسخر قرار داد، بلکه باید به آن احترام گذاشت.

این استاد حوزه، وجود انگیزه در یاری رساندن به دین خدا را عامل دیگری برای ارائه ایده‌های تبلیغی برشمرد و گفت: اگر مبلغ دلش برای اسلام و مشکلاتی که مسلمانان دارند، بسوزد، خود را موظف به ارائه راه‌کارها و ایده‌های جدید می‌داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha