سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 242524
۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹

شبهات جدید پیرامون غدیر، امروز با حضور فضلاء و صاحب نظران، در قالب نشستی، در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی دانشکده علوم حدیث در سخنانی این نشست را اولین نشست معاونت فرهنگی این دانشکده که به تازگی کار خود را در قم آغاز کرده است عنوان کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های آتی این معاونت، برگزاری سلسله نشست‌های علمی خواهد بود که در همین راستا به زودی نشست‌های شبهات کلامی با همکاری گروه کلام و عقاید در دانشکده علوم حدیث قم و تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم حدیث نیز در ادامه این نشست به مباحثی چون شبهات موجود درباره مسئله غدیر و واقعه غدیر خم پرداخت.

وی با اشاره به کتاب الغدیر علامه امینی، تصریح کرد: علامه امینی در این کتاب به روایات 110نفر از صحابه پیامبر (ص) در خصوص واقعه غدیر پرداخته اشاره نکرده که تمامی آنها از اهل سنت هستند.

سخنران این نشست یادآور شد: هم‌اکنون مجموعه راویان غدیر تا زمان ما بالغ بر 120 مجموعه بوده و هیچ شبهه‌ای در دوره معاصر نسبت به سند حدیث غدیر وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طباطبایی، با اشاره به یکی از شبهاتی که شبکه آل‌ریاض آن را ایجاد و در قالب کتابی به حجاج ایرانی عرضه می‌کرد، افزود: در این شبهه به ماجرای غدیر خم و رابطه آن با اصل امامت پرداخته و می‌گویند که در اینجا هدف از مولا به معنای محبت است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha