پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
واقعه غدیر

حوزه/ دبیر علمی وبینار مدرسه شبهه پژوهشی غدیر گفت: بر اساس اسناد و روایات، اهل سنت اصل واقعه غدیر را قبول دارند و آنچه که مورد تردید است در معنا و مفاهیم ولی بیان می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عبدالرحیم رضاپور در دومین روز از وبینار مدرسه شبهه پژوهشی  غدیر اظهار داشت: بعضی افراد در برخی از مسائل از جمله در مکان و یا در معنی برخی از واژگان حدیث غدیر شبهاتی را مطرح کردند.
وی افزود: از جمله شبهاتی که مطرح می شود این است که اگر واقعه غدیر دلالت از ولایت امام علی(ع) می کرد چرا ایشان و اولادشان بعد از رحلت رسول اکرم به این واقعه و به این جریان و حدیث غدیر تمسک و استناد نکردند.
دبیر علمی وبینار مدرسه شبهه پژوهشی غدیر ادامه داد: در باره این شبهات بارها از سوی علما و بزرگان دین پاسخ هایی بر اساس اسناد و مدارک اعلام شده است که می توان آنها را مورد مطالعه قرار داد.
وی با بیان اینکه در کتاب الغدیر علامه امینی به موضوع غدیر و اسناد آن پرداخته شده است گفت: مسئله غدیر، یک مسئله مهم تاریخی است که در کتاب های مختلفی نقل شده است و مرحوم اسنادی از اهل سنت را نقل می کند که ماجرای غدیر را به همین شکل که ما نقل می کنیم، بیان کرده اند.

حجت الاسلام رضا پور بیان داشت: علامه در این کتاب به ۱۱۰ تن از صحابه و ۸۴ نفر از تابعین پیامبر که حدیث غدیر را روایت کرده‌اند  را نام می برد همچنین ۳۶۰ تن از راویان حدیث غدیر از قرن دوم تا چهاردهم را با سند بیان می کند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین آیات مختلف در قرآن به واقعه غدیر پرداخته که آیه ۶۶ سوره مائده نیز معروف به آیه تبلیغ است که در آن خداوند می فرماید: ای پیامبر، آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده بود برسان، و اگر این ابلاغ را انجام ندهی، رسالت‏ خود را به طور کامل ابلاغ ‏نکرده‏ای، و خداوند تو را از مردم بدخواه حفظ می‌کند.

پ۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha