دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نخستین جلد از ترجمه تفسیر شریف نورالثقلین به همت جمعی از فضلای حوزه علمیه، تحت نظر استاد عقیقی بخشایشی به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی مرکز خبر حوزه، جلد اول ترجمه نورالثقلین به سوره های حمد، بقره، آل عمران و نساء اختصاص دارد.

ترجمه تفسیر نورالثقلین از سوی انتشارات نوید اسلام در شمارگان 5 هزار نسخه در یک هزار صفحه و قیمت 15 هزار تومان در اختیار طلاب، فضلا و عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

خاطرنشان می شود: متن عربی تفسیر نورالثقلین که تفسیر مأثور (روايي) می باشد نوشته شیخ عبدالعلی بن جمعه عروسی حویزی از علمای قرن یازدهم هجری است. وی عالمی عامل، فقیه، محدث و ادیبی توانا بود.

مولف، تفسیر نورالثقلین این کتاب را به عربی نگاشته و احادیث پیامبر اعظم (ص) و ائمه طاهرین (ع) را به مناسبت آیات شریفه، از بیش‌ترین کتاب های حدیثی معتبر گردآوری کرده است.

تفسبر نورالثقلین مورد توجه و عنایت بزرگان و علمای شیعی بوده و مرحوم علامه طباطبایی دراین خصوص آورده است: [تفسیر نورالثقلین] کتابی ارزشمند است که مؤلف آن تمام اخبار وارد در تفسیر آیات قرآن کریم را جمع آورده و در ضبط، چینش ، ترتیب، تهذیب و تنقیح روایات، در ضمن اشاره به مصدر آنها،‌ تلاش وافری کرده است و از بهترین تألیفات دراین زمینه می باشد.

علاقه مندان و دوستداران قرآن می توانند جهت تهیه جلد اول ترجمه نورالثقلین به نشانی قم، خیابان ارم، پاساژ قدس، دفتر نشر نوید اسلام مراجعه و یا با تلفن 7743462-0251 تماس بگیرند و در تهران نیز به بازار سلطانی، دارالکتب‌الاسلامیه مراجعه و یا با تلفن 55620410-021 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha