دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

یکی از کارشناسان حوزوی عرصه رسانه با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با مسایل هنری و رسانه‌ای، گفت:‌ در بسیاری از فیلم‌های سینمای ایران فمنیسم، ‌لیبرالیسم، مکاتب انحرافی و سکولاریسم موج می‌زند.

آقای فرج‌نژاد از اساتید عرصه رسانه و هنر در حاشیه برگزاری دوره آشنایی بانوان طلبه با رسانه و هنر در جامعة‌الزهرا‌(س) در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با رسانه و هنر، گفت: این نهاد حوزوی از چند سال قبل به صورت مستمر و منظم اقدام به برگزاری دوره های آشنایی بانوان طلبه  با مباحث رسانه و سینما کرده است.

وی با بیان این که این دوره‌ها به صورت شبه درس و به عنوان یک ترم شکل گرفته است، افزود: در این ترم بیش از 120 نفر از خواهران در کلاس‌ها حضور دارند که با یک دوره کامل مباحثی چون سینمای آخر‌الزمان انواع فیلم‌های یهودی، صهیونیستی، مسیحیت صهیونیستی، صهیونیسم در سینما، اسلام ستیزی در سینما، هولوکاست در سینما، استراتژیک و برنامه راهبردی برای سینما و هنر و بحث‌های دیگر رسانه‌ای آشنا می‌شوند.

این کارشناس عرصه رسانه یادآور شد: آشنایی بانوان طلبه با مباحث تکنیکی و محتوایی رسانه باعث می‌شود آنان بتوانند از محققین و نویسندگان تاثیرگذار در این عرصه باشند.

وی با بیان این که رسانه و سینما باید در حوزه به عنوان یک رشته جدی گرفته شود، خاطرنشان ساخت، باید محتوا، ساختار و تکنیک در کنار هم مطالعه شود تا نتیجه بهتری گرفته شود.

فرج نژاد با بیان این که لازم است طلاب با مسائل هنری و رسانه‌ای آشنا باشند، گفت: هرجا کار رسانه‌ای جدی انجام داده‌ایم موفق بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که فیلم ملک سلیمان و مریم مقدس از آن جمله است که در جامعه مسیحی و غیر مسلمان علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده‌اند.

*تکنیک و ابزار را بشناسیم تا ...

این کارشناس عرصه رسانه افزود: در فضای جنگ نرم باید تکنیک و ابزار را بشناسیم تا بتوانیم با استفاده خوب از آن بر رقیب غلبه کنیم، چون ما از نظر محتوا بسیار غنی و قوی هستیم.

وی با بیان این که در بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایران فمنیسم، لیبرالیسم و مکاتب انحرافی سکولاریسم موج می‌زند، یک از دلایل آن را عقب نشینی طلاب از رسانه و هنر برشمرد و اظهار داشت: شهید مطهری فیلم ها را نقد می‌کرد و هیچ‌گاه از نقد یک فیلم و یا رسانه عقب نمی‌کشیدند.

*پایه‌گذاری سینما در ایران با هدف مبارزه با دین بود!

فرج‌نژاد با بیان این که وقتی سینمای ایران را پایه‌گذاری کردند با هدف مبارزه با دین بود، گفت: صهیونیسم امریکایی و صهیونیست مسیحی تلاش دارند با جعل  آخر الزمان مورد نظر خود، فضا را طوری طراحی کنند که در راستای اهداف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خودشان باشد.

وی افزود: ما باید حواسمان جمع باشد و در نقد فیلم‌ها دچار دام استراتژیک آنان نشویم، باید نگاه راهبردی به مخاطب در فیلم‌های آخر‌الزمانی بدهیم.

*فیلم‌های آخرالزمانی و پروژه جهانی سازی غرب

این کارشناس عرصه رسانه یادآور شد: غرب با فیلم‌های آخر‌الزمانی به سمت پروژه جهانی سازی مد نظر خود می‌رود و ما باید آن را در اختیار خود بگیریم و این توانایی را داریم.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha