جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي نسبت به وضع فعلي نظام گزينش اساتيد دانشگاهي هشدار داد و خواستار دقت بيشتر مسوولان در اين باره شد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آيت الله محسن مجتهد شبستري طی سخنانی در ديدار رييس سازمان فني و حرفه اي كشور، ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: اكتفا به آموزش فنون و مهارت آموزي و غفلت از پرداختن به موضوعاتي مانند تعهد، ايمان و پايبندي به ارزش‌ها شايسته نيست.

وی همچنین با اشاره به اين كه ماجرای فريب خوردن برخي از افراد داراي تحصيلات عالي در جريان فتنه سال گذشته هرگز فراموش نمي شود ، خاطر نشان کرد: هرچند به لطف خدا توطئه اين عده در 9 دي 88 نقش برآب شد و مردم ولايي كشورمان با حضور حماسي خود در خيابان‌ها آخرين ميخ را به تابوت فتنه‌گران زدند اما برای جلوگیری ورود این افراد در دانشگاه‌ها باید چاره اندیشی کرد.

وی اضافه کرد: امسال مردم تمام شهرهاي ايران بار ديگر از فتنه گران ابراز انزجار خواهند كرد و وفاداري خود به سيدالشهدا (ع) و مقام شامخ ولايت را نشان خواهند داد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: يكي از اشكالات مراكز آموزش عالي فاصله گرفتن با عمل است كه اين مشكل در سازمان فني و حرفه اي برطرف شده و علم و عمل در كنار يكديگر قرار گرفته و اتصال علم با صنعت وجه مبارك سازمان فني و حرفه اي مي‌باشد.

 وی تقويت تعهد به مباني ديني و پايبندي به ارزش‌ها را مورد تاكيد قرار داد و با بيان اينكه اين اصول بايد در مورد دانشجويان و اساتيد مورد توجه قرار گيرد، افزود: فراگيري علوم نظري به تنهايي مطلوبيت ندارد و زماني كه با عمل در هم آميخته شود ،به مطلوبيت مي رسد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در خاتمه بيكاري را يكي از معضلات اساسي كشور عنوان و ابراز اميدواري كرد: با تاسيس و آغاز به كار سازمان ملي مهارت كه بستري براي تحصيل و اشتغال جوانان فراهم مي آورد، اين معضل ريشه كن شود.

نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي نسبت به وضع فعلي نظام گزينش اساتيد دانشگاهي هشدار داد و خواستار دقت بيشتر مسئولان در اين امر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha