شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

رییس دانشگاه مجازی امام خمینی(ره) از تحصیل 1400 دانشجو به صورت مجازی و 4هزار نفر در قالب دوره‌های غیر حضوری در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، ظهر امروز در نشست خبری معاونت های مختلف مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، یکی از روش های نوین آموزشی را آموزش به سبک مجازی دانست و با تاکید بر این که آیت الله مصباح یزدی از 10سال پیش، طرحی را ارائه دادند که طبق آن دروس معارف اسلامی از طریق مجازی ارائه شود، اظهار داشت: از سال 85 فکر تأسیس دانشگاه مجازی امام خمینی(ره) استارت خورد و این حرکت با برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی با رشته های مختلفی از جمله مبانی  اندیشه اسلامی آغاز گردید.

رییس دانشگاه مجازی امام خمینی(ره)، افزود: بعد از معین شدن محتواها و قالب های کاری این دانشگاه، دوره های بلند مدت آموزشی به صورت آزاد و در 134واحد آموزشی تعریف گردید.

وی ادامه داد: در سال 87 نیز مجوز رسمی برخی از رشته های این دانشگاه اخذ و از آن پس به جذب دانشجو اقدام شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: از سال 87 ، مرکز آموزش غیر حضوری هم در کنار دانشگاه مجازی آموزش های خود را آغاز و تا امروز مجوز دروس مختلفی برای آن گرفته شده است.

وی در مورد آمار دانشجویان دانشگاه مجازی امام خمینی(ره) گفت: در مدت کوتاه فعالیت این دانشگاه استقبال خوبی از آن شده است، به طوری که 1400 دانشجو برای تحصیل در دانشگاه مجازی و 4هزار نفر در دوره های غیر حضوری، در چندین رشته مشغول به تحصیل شده اند.

رییس دانشگاه مجازی با بیان این که این دانشگاه از سال 87 از طریق کنکور سراسری اقدام پذیرش نموده است، یادآور شد: با اخذ مجوز از سازمان سنجش آموزش کشور، برای اولین بار، دوره معارف اسلامی را برای افراد غیر ایرانی که حدود 200نفر بودند، شروع کردیم.

*برگزاری آزمون در 11 کشور

وی ادامه داد: هم اکنون این آزمون در 11کشور به زبان فارسی برای کشورهای فارسی زبان و عربی برای کشورهای عرب زبان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین در بیان اهداف تشکیل این دانشگاه خاطرنشان کرد: هدف ما ارائه دورس معارف اسلامی به بهترین نحو و از سوی دیگر فعالیت در فضای سایبری و داشتن نقشی مؤثر در این عرصه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha