چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

پیوند بین روحانیت و مردم قوی است و روز به روز مستحکم‌تر می‌شود و باید نسل جوان را با خدمات این قشر تاثیرگذار آشنا کرد.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان قم با اشاره به جایگاه و مقام رفیع شهدا، گفت: احیای نام شهدای روحانی ویژگی خاصی دارد، چرا که مداد آنها با خونشان آغشته شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به حدیثی که مداد علما را بالاتر از خون شهدا بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدای عالم و روحانی، نقش احیاگری مضاعف دارد و به جامعه حیات معنوی می‌بخشد.

وی با اشاره به جایگاه والای شهدای روحانی، یادآور شد: باید در برگزاری کنگره شهدا تلاش مضاعف صورت بگیرد و در راستای محتوا و پیام‌رسانی برگزار گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی اظهار داشت: حضور روحانیت در جبهه‌ها به رزمندگان، امید و روحیه می‌داد و آنان را تقویت فرهنگی و فکری می‌کرد و در پشت جبهه نیز نقش بسیار تاثیرگذاری داشت، که باید این‌ها برای مردم تبیین شود.

وی با بیان این که اگر روحانیت حرفی زده، خود پیشگام عمل به آن بوده است، گفت: روحانیت اگر حرفی می‌زند، به  آن عمل کند، به گونه‌ای که در دفاع مقدس بیشتر از سایر اقشار نقش ایفا کرد و این افتخاری برای حوزه است.

* احیای سیره شهداء جامعه را بیمه می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین ربانی خاطرنشان ساخت: احیای نام و سیره و روش شهدا، جامعه به ویژه جوانان را از خطرات فرهنگی بیمه می‌کند؛ بنابراین باید نسل جوان را با خدمات روحانیت آشنا کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: در یادواره شهدای روحانی باید بعد فرهنگی و معنوی که جز ماموریت‌های ذاتی روحانیت است، به خوبی تبیین شود و روح معنویت و بصیرت را به مخاطبین منتقل کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیوند بین روحانیت و مردم قوی است و روز به روز مستحکم‌تر می‌شود و باید نسل جوان را با خدمات این قشر تاثیرگذار آشنا کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha