پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
احمد فرخ فال، در جمع طلاب مدرسه علميه حضرت مهدي موعود (عج) قم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم تاکید کرد: نباید بین روحانیت و مردم فاصله ای ایجاد شود؛ زيرا اگر این اتفاق رخ دهد، دشمن از آن سوء استفاد کرده، به اسلام و انقلاب ضربه می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، در مشهد، حجت الاسلام و المسلمين  احمد فرخ فال، در جمع طلاب مدرسه علميه حضرت مهدي موعود (عج) قم شرکت کننده در اردوی تابستانی، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی با اشاره به اعتماد مردم به روحانیت، گفت: نباید بین روحانیت و مردم فاصله ای ایجاد شود؛ زيرا اگر این اتفاق رخ دهد، دشمن از آن سوء استفاد می کند.

وی،  با اشاره به حديثی از رسول اعظم(ص) « مُداراة‌ الناس‌ نصف‌ الايمان‌ والرفق‌ لهم‌ نصف‌ العيش»، افزود: اين حديث نشانه اهمیت مدارا و رفاقت با مردم را می رساند در همین راستا از سنت پیامبر اکرم (ص) این بود که با مردم مدارا داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: از زمان رسالت پیامبر(ص) تا هجرت ایشان به مدینه، مشرکین زیادی اقدام به اذیت و آزار حضرت کردند، اما آن حضرت مدارا می کردند و این رفتار پیامیر اکرم (ص) باعث شرمنده شدن دشمنان ایشان می شد. به طور مثال روز فتح مکه، زمانی که همه شعار الیوم، یوم الانتقام را سر دادند، پیامبر(ص) دستور دادند تا شعار را تغییر دهند و بگویند، "الیوم، یوم المرحمه".

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در ادامه با تاكيد بر اين كه طلاب با اخلاق و رفتار خود می توانند مردم را به اسلام دعوت كنند، اظهار داشت: طلاب علوم ديني بعد از گذراندن سختی تحصیل، معیشت و ...، نباید در مقابل جامعه و مردم خود را بزرگ ببینند و ادعای عالم بودن داشته باشند.

وي با اشاره به دو آيه « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ(مائده / 67)» و «إنَّا كَفَيْنَاكَ الْمُسْتَهْزِئِينَ(حجر/95)»، ابراز داشت: همان گونه كه پيامبر(ص) در مسير رسالتشان عمل كرده اند، طلاب علوم ديني نيز بايد آماده باشند تا علم و دین را بفهمند، عمل کنند و با مردم مدرا داشته باشند.

مدير حوزه علميه استان قم با اشاره به اين كه اهل بیت (ع) با زهر و شکنجه و سختی به شهادت رسيده اند و اسلام با ریخته شدن خون آنان به دست ما رسیده است، بيان كرد: این امر نشانه اهمیت  زنده نگه داشتن دين و تبلیغ اسلام مي باشد.

حجت الاسلام و المسلمين فرخ فال به حديث «الدنیا سجن المؤمن و جنة الکافر» اشاره و خاطر نشان كرد: راه طلبگی، زحمت، تلاش و سختی های فراوانی به دنبال داشته و خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: طلبه نبايد درس را فقط براي نمره بخواند و يا هنگام امتحان مطالعه كند؛ زيرا اين كار اشتباه است و اگر سهل انگاري شود توانايي فهم و درك كلام معصوم(ع) و در نتيجه درك روايات و فهم تفسير قرآن را نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha