دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد شدید از دعوت پادشاه اردن به ایران، گفتند: به ما بگویید که پادشاه اردن چه فرقی با دیکتاتورهایی چون پادشاه عربستان، یا قذافی ملعون دارد؟

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، ظهر امروز در دیدار محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این که سلام من را به وزیر ارشاد برسانید، اظهار داشتند: اخیرا در مطبوعات و دیگر رسانه ها می خوانیم که از پادشاه اردن دعوت شده است که به ایران بیاید، این خیلی عجیب است!

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: به ما بگویید که پادشاه اردن چه فرقی با دیگر دیکتاتورها چون پادشاه عربستان و قذافی ملعون دارد؟!

ایشان ادامه دادند: پادشاه اردن، پادشاه عربستان و قذافی، همه با انقلاب اسلامی و با اسلام مورد نظر ما مخالف هستند؛ از این رو دعوت رسمی از پادشاه اردن برای سفر به ایران بسیار عجیب است!

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: دعوت کنندگان از پادشاه اردن باید بدانند که پدر پادشاه اردن، کسی است که در زمان 8سال جنگ ایران و عراق بیشترین کمک را به صدام کرد و از سوی دیگر مادرش هم یک انگلیسی است.

معظم له خطاب به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، گفتند: شما باید در نظر داشته باشید که در یک نظام اسلامی به نام جمهوری اسلامی ایران که در رأس آن فقیهی به نام آیت الله خامنه ای وجود دارد، زندگی می کنید.

* کدام نهاد در مقابل بد حجابی مسئول است؟

حضرت آیت الله نوری همدانی، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت بد حجاب و عفاف در کشور، یادآور شدند: بعد از مسافرت های نوروزی بسیاری از افراد نزد من آمده و از وضعیت بدحجابی در شهرهای مختلف گزارشاتی دادند.

ایشان افزودند: بیشتر شکایت ها از بدحجابی در شهرهایی چون مازندران، شیراز، بندرعباس و ... بود، حال آن که باید پرسید بد حجابی که ترویج به این صورت وجود دارد؛ کدام یک از نهاد در قبال آن مسئولیت دارند؟

این مرجع تقلید اضافه کردند: وزارت ارشاد؛ یعنی راهنمایی کردن جامعه که این کار از نظر اجر معنوی نیز بسیار ارزش بالایی دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، ادامه دادند: کار شما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاری بسیار حساس و مهم است؛ چرا که مهمترین کارهای اجرایی مربوط به حوزه فرهنگ یک جامعه است.

* فرهنگ، تأثیرگذارترین بعد در جامعه

معظم له، افزودند: زندگی ابعاد مختلفی چون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... دارد، اما بعد فرهنگی تأثیرگذارترین این ابعاد است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه «لا اکراه فی الدین...»، با بیان این نکته که در دین اسلام هیچ  اجباری نیست، گفتند: راه رشد جامعه، آگاهی مردم جامعه است.

ایشان افزودند: کار شما در وزارت ارشاد، رشد و ارشاد جامعه است؛ از این رو باید نسبت به کار خود بسیار دقیق باشید.

ایشان اضافه کردند: انقلاب اسلامی ایران، برای آن شکل گرفت تا مردم مسلمان ایران در همه زمینه ها رشد کنند، اما آن چیزی که از همه مهمتر است، بعد فرهنگی است؛ از این رو می توان گفت که وظیفه مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دیگر مسئولان فرق دارد.

* در اسلام، مردم حکومت را انتخاب می‌کنند

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که اولین عامل رشد فرهنگ جامعه، تقویت علم و دادن معرفت و آگاهی به جامعه است، گفتند: باید مطبوعات ما عالی ترین و عمیق ترین مطالب را به جامعه عرضه کنند و همچنین از احادیث اسلامی در این راه بهره گیرند.

معظم له با تأکید بر نقش پر رنگ رسانه ها در دنیای امروز، گفتند: باید به دنیا نشان دهیم که در اسلام هیچ حکومتی زوری نبوده و حکومت های زوری مورد تأیید اسلام نیستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کردند: حکومت ها در اسلام باید حکومت هایی باشد که مردم انتخاب می کنند؛ از این رو زور و زورگویی مورد تأیید اسلام نیست.

ایشان افزودند: امروز در تمام دنیا و یه ویژه در کشورهای خاورمیانه دعوا بر سر همین است که مردم می گویند حکومت های زوری نمی خواهیم، بلکه حکومتی را می خواهیم که بر اساس اسلام باشد و حاکمش بر اساس اسلام انتخاب شود.

* دیکتاتورها شکست می‌خورند

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه گفتند: امروز مردم جهان بیدار شده اند و دو جبهه در دنیا به صورت واضح به وجود آمده است؛ یک جبهه، جبهه مردم بیدار است که از استکبار و همچنین استبداد و دیکتاتوری به سطوح آمده اند و جبهه دیگر نیز دیکتاتورها و مستبدان هستند که می خواهند سلطه قبلی خود را حفظ کند اما با بیداری مردم نمی توانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha