یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 248706
۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۷

خطبه های متعالی حضرت زهرا (س) حلقه ارتباطی بین رسالت ولایت و امانت داری در اسلام است و عواقب بی بصیرتی را که موجب آسیب راندن به بدنه دین می شود را هشدار می دهد .

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، معاون پژوهشی مدرسه علمیه کوثریه تهران با اشاره به ابعاد وجودی شخصیت حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) شخصیتی فرا زمانی و فرا مکانی دارد؛ از این رو کامل‌ترین الگوی اخلاقی زنان در تمامی ادوار تاریخ هستند .

وی افزود: ایشان در تمام ابعاد شخصیتی بهترین کمال هستند اما متاسفانه شناخت صحیحی که شایسته مقام این بانوی بزرگوار در جامعه باشد به وجود نیامده است؛ چرا که ما شخصیت بانوی دو عالم را منطبق با زمان و مکان خودمان ارایه نداده ایم و از آنجایی که افراد این تصور را دارند که حضرت زهرا (س) شخصیتی دست نیافتنی است؛ بنا براین کمتر به سراغ الگو گیری از ایشان می روند و این نکته ای است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید به تحقیقات تطبیقی در این زمینه پرداخت ،عنوان کرد: در مدرسه علمیه کوثریه تحقیقاتی که صورت می گیرد بیشتر حالت مقایسه تطبیقی دارد که به نظر من در مورد شخصیت حضرت زهرا (س) نیز برای این که برای نسل امروز دست یافتنی تر باشد باید این کار را انجام داد و این در حالی است که پژوهش هایی صورت گرفته در باره این بانوی گرانقدر بیشتر حالت توصیفی دارد و کار تطبیق و تحلیل معطل گذاشته شده است .

 معاون پژوهشی مدرسه کوثریه تصریح کرد: شناخت و معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) یکی از مهم ترین اصول اعتقادی ماست و باید به شیوه این جدی به آن پرداخته شود و به دیگران نیز معرفی گردد.

وی همچنین به خطبه های این بانوی گرانقدر اشاره کرد و ادامه داد: در خطبه های حضرت زهرا (س) به چند نکته اصلی و اساسی پرداخته شده است در واقع خطبه های ایشان حلقه ارتباطی بین رسالت ، ولایت و امانت است؛ چرا که در این خطبه ها بیان می شود که اگر آدمها بینش و بصیرت نداشته باشند ،عواقبی که برای این افراد به وجود می آید بسی اجتناب ناپذر است و به شدت به بدنه دین آسیب می رساند بنا براین دستور العمل هایی را در این خطبه ها بیان می کند که راهگشا است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha