یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 249611
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳

شیخ فیصل مولوی از علمای اهل سنت لبنان و از چهره های ضد صهیونیست این کشور درگذشت.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، درکارنامه شیخ فیصل مولوی فعالیت ها و مناصبی چون ریاست کمیته فتوا در اتحادیه جهانی علمای مسلمان،قاضی شرع لبنان،مشاور دادگاه عالی شرعی لبنان و تاسیس اتحادیه سازمان های اسلامی در فرانسه مشاهده می شود.

وی پس از فتحی یکن به عنوان دبیرکل جماعت اسلامی لبنان در سال 1992 انتخاب شد و تا سال 2009 دارای همین سمت بود ولی به دلیل طولانی شدن دوره بیماری از انجام مسؤولیت خود بازماند.

پژوهشی پیرامون ربا و بانک ها،نظر اسلام درباره برده داری،اصول شرعی در روابط بین مسلمانان با غیر مسلمانان، مفاهیم اساسی برای تبلیغ در غرب و سلسله دروس تربیت اسلامی از جمله آثار تالیف شده توسط شیخ فیصل مولوی است.

فیصل مولوی از جمله علمای لبنانی بود که به اندیشه مقاومت اعتقاد داشت و مواضع ضد صهیونیستی وی معروف بود.

وی چندی پیش نسبت به يهودي سازي قدس توسط صهيونيستها هشدار داد و گفت: صهيونيست‌ها درصدد تخريب خانه‌هاي فلسطينيان و از بين بردن هويت اسلامي در قدس هستند.

او در دورانی که اتحاد فتح و حماس شکل نگرفته بود ابراز داشت:از احزاب فلسطيني به ويژه حماس و فتح می خواهم تا با اتحاد و همدلي،جلوي زياده‌خواهي اسرائيل را بگيرند.همچنین كشورهاي اسلامي بايد براي حمايت از حقوق ملت فلسطين و حفظ هويت اسلامي بيت المقدس تلاش كنند و در اين اصل متحد شوند.

لازم به ذکر است عصر روز دوشنبه بر پیکر این عالم لبنانی در مسجد بزرگ المنصوری نزدیک میدان النجمة در شهر طرابلس نماز گزارده می شود و در قبرستان "باب الرمل" به خاک سپرده می شود.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha