چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

بهترین انگیزه برای فعالیت در عرصه تبلیغ، خدمت به مردم محروم و تلاش برای محرومیت زدایی از سراسر کشور است و این امر بسیاری از طلاب را با خود همراه ساخته است، اشاعه روحیه ایثار و از خودگذشتگی از دیگر بهانه‌هایی است که طلاب را به محروم ترین مناطق کشور می‌کشاند.

حجت‌الاسلام قاسم علی آیت از فعالات تبلیغ جهادی در گفتگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با ذکر این مطلب که طلاب نجف آبادی، از جمله فعالان گروه جهادی، تبلیغی بلاغ المبین هستند، اظهارداشت: این گروه جهادی در عرصه‌های مختلف تبلیغی، فرهنگی و سازندگی در بخش‌های مختلف کشور به فعالیت می‌پردازد.

این طلبه فعال تبلیغی، جهادی، حضور مخلصانه طلاب، در این اردوها را ارزشمند عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طلاب جوان بدون هیچ گونه چشم‌داشت مالی در این اردوها حضور می‌یابند و با عشق و علاقه خاصی به انجام ماموریت‌های تبلیغی خود می‌پردازند؛ از جمله فعالت‌هایی که این گروه انجام می‌دهند، پیگیری اعزام پزشک به برخی مناطق کشور است که به گفته مردم این مناطق تا به حال هیچ پزشکی به این منطقه سر نزده است.

وی گفت: فعالیت روحانیون جهادی در مناطق و بخش‌ها و روستاهای محروم کشور علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی در بخش‌هایی نظیر مسجد سازی، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، ساخت خانه عالم و... تعریف شده است.

حجت الاسلام آیت با ذکر این مطلب که طلاب نجف آبادی استقبال بسیار خوبی از حضور در این اردوها دارند، اظهارداشت: برنامه اردوهای جهادی که طلاب و مبلغان به صورت داوطلبانه و با تخصص‌های خاص در آن شرکت می‌کنند، در ایام فاطمیه، محرم، صفر، عید نوروز، ماه مبارک رمضان و تابستان برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از انگیزه‌های که ما را در این سال‌ها عاشق این فعالیت‌ها کرده است، حلاوت و شیرینی خدمت به مردم محروم است احساس می‌کنیم هرگز کسی این جملات و احکام و معارف را به آنها بیان نکرده است.

این فعال جهادی تبلیغی، کار فرهنگی در مناطق محروم را سخت و در عین حال شیرین توصیف کرد و عنوان کرد: این سختی، توأم با شیرینی است زیرا وقتی کاری برای رضای خدا و به طور مخلصانه انجام شود، هر مقدار که سختی آن بیشتر شود، شیرینی و حلاوت آن نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه مردم این مناطق، بسیار قدر شناس و فهیم هستند و وقتی که تلاش روحانیون را برای عمران ساختاری و فرهنگی منطقه خود مشاهده می‌کنند، با دیده احترام به طلاب نگاه می‌کنند و آنان را تکریم می‌کنند که این قدر شناسی، در جای خود و در کنار اجر الهی، بسیار خوشحال کننده است.

حجت الاسلام آیت، با اشاره به شبهه پراکنی‌های دشمنان بر ضد روحانیت در مناطق مختلف کشور، اظهارداشت: خوشبختانه مردم این مناطق، با دید خوبی که نسبت به روحانیت دارند همیشه حامی این قشر بوده اند و روحانیت را حامی و دوست دار خود می‌دانند و فریب این شبهه پراکنی‌ها را نمی خورند.

وی گفت: در برخی مناطق، دشمنان و رسانه‌های ضد روحانیت با شبهه پراکنی‌ها تلاش دارند، دیدگاه مردم را نسبت به فعالیت‌های حوزه و طلاب منفی کنند اما مردم وقتی تلاش مخلصانه سربازان امام زمان(عج) را در مناطق خود می‌بینند نگاه آنها تغییر می‌کند؛ زیرا زمانی که با چهره حقیقی حوزه و حوزویان از نزدیک آشنا می‌شوند شیفته این قشر می‌شوند.

این طلبه جهادی در پایان با درخواست از مسئولان کشور برای رسیدگی بیشتر به مناطق محروم اظهارداشت: در برخی مناطق، مردم به دلیل فقر بسیار و مشکلات خاصی که در مناطق خود دارند از گروه‌های جهادی توقعات بیش از توان این گروه‌ها دارند که متاسفانه برآورده کردن تقاضاهای به حق آنان در حیطه وظایف و داشته‌های این گروه‌ها نیست.

وی اضافه کرد: از مسئولان زحمت کش کشور که خدمات بسیاری را به مناطق محروم انجام داده اند درخواست داریم که با توجه بیشتر به این مناطق، نسبت به محرومیت زدایی فرهنگی، اقتصادی و زیرساختی مناطق محروم اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha