چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: بیانات قاطعانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران، هشداری جدی به غرب ، آمریکا و اسراییل بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد غروی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گفتمان تهدید آمریکا و غرب چه از نوع تحریم باشد و چه تحریک به تحریم بین المللی و حتی از نوع حمله نظامی این نوع گفتمان در جایی مناسب است که زمینه برای بحث و مباحثه در فضای سیاسی وجود نداشته باشد به این معنی که نوبت به جایی رسیده بحث از تهدید و حمله مطرح می‌شود.

وی افزود: کسانی که نمی توانند مسایل را از طریق گفتمان حل کنند، همواره به دنبال پیش کشیدن روش های تحریم و تهدید به حمله هستند و برای این که ایران را به زعم خود متقاعد کنند از این دست عبارات به کار می برند که همه محتملات روی میز است!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اضافه کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، سخن ما با آمریکا و غرب این است همان طور که شما تهدید می کنید ما هم تهدید می کنیم؛ البته معظم له نفرمودند که تهدید به چه؟! به عبارت دیگر وقتی جهان استکبار از گفتمان خود خارج و وارد فاز تهدید شد، ما هم با آن ها از زبان تهدید، سخن می گوییم.

وی تاکید کرد: همین تهدید ضمنی، چند دقیقه بعد از خطبه دوم نمازجمعه، بر اساس اعلام رسانه های خارجی باعث گران شدن قیمت نفت شد و در این باره به جهت روانی تاثیر آنی خودش را به همراه داشت.

 حجت الاسلام و المسلمین غروی بیان داشت: این مساله از آن جهت مهم است، همگان بفهمند همان گونه که آمریکا تهدید می کند، ایران هم می تواند تهدید کند و از این حیث بر قیمت جهانی نفت، تاثیر لازم را بگذارد.

وی همچنین با اشاره به فراز دیگری از بیانات آقا در نماز جمعه گفت: در مدت اخیر گاهی برخی کشورهای غربی و عربی ادعا می کردند که ایران در بحث بیداری اسلامی در منطقه مداخله می کند و به سبب این دخالت است که این تحرکات در برخی کشورهای منطقه ایجاد شده است؛ البته یک مسلمان باید نسبت به حرکت حق مردم به پا خاسته در برابر طاغوت های ستمگر از مردم مظلوم، حمایت معنوی داشته باشد و این حمایت معنوی در همه دنیا یک امر رایج است، اما آن چه مهم است این که ما در هیچ کشوری مداخله نظامی نداشته و نخواهیم داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: ما نسبت به قضایای بحرین نیز دخالتی نکردیم چرا که اگر دخالتی داشتیم وضع به گونه ای دیگر بودو چه بسا دیگر فرصتی برای جولان و تک‌تازی عربستان و برخی دولت های مرتجع منطقه در این باره باقی نمی ماند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع عدم مداخله فیزیکی ایران در قضیه بحرین به خاطر مصالح کلی جهان اسلام بود و جا دارد که این موضوع برای شیعیان بحرین تفهیم شود.

حجت الاسلام و المسلمین غروی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به قسمت مهم دیگری از فرمایشات رهبری در نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت آقا در خطبه ها فرمودند ما آن جا که بخواهیم وارد شویم این کار را می کنیم و ابایی هم نداریم از این که تهدیدی علیه اسراییل داشته باشیم.

وی با بیان این که تاکید خاص رهبری بر حمایت ایران اسلامی از حرکت های مقابله کننده با رژیم صهیونیستی، دارای ارزش و نقش بازدارندگی است، افزود: این تهدید شاید از این رو بود که اسراییل بخواهد دوباره در مساله لبنان و یا حتی سوریه و مصر دخالت و ورودی داشته باشد و تهدید ایران مبنی بر این که ما از هر حرکتی در تقابل با رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنیم، یک هشدار جدی به رژیم صهیونیستی بود؟ با توجه به این که این رژیم از این که در جبهه های مختلف برای خود تهدید ایجاد کند، به شدت می هراسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha