چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 278402
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰

امام جمعه نجف اشرف گفت: نشست (1+5) و ایران که قرار است برای بحث درباره پرونده هسته ای ایران در بغداد تشکیل شود، حاوی پیام های خوبی برای عراق و ایران و جامعه بین الملل است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه وی گفت: برپایی این نشست در بغداد نشان می­دهد که عراق توانسته نقش عربی و اسلامی و بین المللی خود را با میزبانی این مساله پراهمیت به خوبی ایفا کند و نشان دهنده این است که ایران آماده گفتگو است و گام در راه پیشرفت بزرگ صنعتی نهاده و می­تواند در عرصه بین الملل خودنمایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین قبانچی با مثبت ارزیابی کردن این نشست بین المللی، این نشست را نشان دهنده این دانست که موضع بین الملل به دنبال ایجاد راه حل برای این مساله است اما نه از طریق خشونت و تهدید تهران به بمباران موشکی و غیره.

وی همچنین با اشاره به افزایش تنش ها در روابط عراق و ترکیه گفت: عراق دوست دارد با کشورهای همسایه همزیستی داشته باشد. بدون شک، بحرانی شدن روابط با کشوری مانند ترکیه به سود عراق نیست همین طور که به سود ترکیه هم نیست.

امام جمعه نجف ابراز داشت: بحران های داخلی، اجازه ورود بحران های خارجی را می دهد و ما معتقدیم که علت بحرانی شدن عراق درگیری های داخلی است که موجب ورود درگیری های خارجی به کشور می­شود.

وی تاکید کرد: ما باید ریشه درگیری های خارجی را از داخل بخشکانیم. ما از بحرانی شدن روابط با ترکیه استقبال نمی­کنیم، ما طرفدار راه حل های عقلایی هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha