شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: خط فکر سیاسی و اخلاقی حوزه خط ولایت فقیه و مراجع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی عصر امروز در دیدار اعضای دبیرخانه اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به ضرورت تشکیل، تشکل اساتید حوزه گفتند: جامعه‌ای که از هر طرف مورد هدف دشمن باشد اگر دارای تشکل و ارتباط نباشد از هم می‌پاشد.

ایشان با رد شعار نظم حوزه در بی نظمی است افزودند:  در شرایطی که دشمن ایمان جوانان و حوزه‌های علمیه را قرار داده، نیازمند نظم و مدیریت هستیم.

این مرجع تقلید، با بیان این که نظم در مدرسه برای طلبه لازم است اظهار داشتند: طلبه زمانی که مرحله مقدماتی را گذارنید و در مرحله رشد قرار گرفت خود استاد را انتخاب می کند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که دانشگا‌هیان روش آموزشی حوزه را بهترین روش می‌دانند، گفتند: حفظ فکر، سیاسی و اخلاقی طلبه در حوزه لازم است؛ خط سیاسی حوزه ولایت فقیه، اهل بیت‌(ع) کتاب و سنت و فقه است.

ایشان با بیان این که حوزه نباید به سیاست های ابداعی و بیرون از حوزه اعتنا کند خاطرنشان کردند: از زمانی که مرجعیت شروع شد حوزه‌ها تابع مراجع بوده و آن خط را حفظ کرده اند.

معظم‌له با بیان این که حضرت امام‌(ره) که فکر انقلابی داشتند، در زمان آیت الله العظمی بروجردی کلمه‌ای سیاسی در درس خود بیان نکردند.

این مرجع تقلید، با بیان این که خط سیاسی ما باید ولایت فقیه و مراجع باشد گفتند: اساتید باید طلاب را اخلاق‌مدار بار بیاورند.

ایشان افزودند: طلاب باید سطح را خوب بفهمند و اگر لمعه را خوب نخوانده به سراغ مکاسب نروند و مسئله علمیت در کنار مسائل سیاسی و اخلاقی مورد توجه اساتید باشد.

حضرت آیت الله سبحانی، با بیان این که  اساتید حوزه باید با حفظ سنت‌ها مسائل اخلاقی، سیاسی و علمی طلاب را ارتقا دهند اظهارداشتند: امروز هجوم‌ها به حوزه و تشیع زیاد شده است و نباید ما حالت دفاعی داشته باشیم باید در موقعیت هجوم باشیم و اشکالات و عیوب معاندین را بگوییم.

ایشان افزودند: مقالاتی که بر علیه شیعه نوشته می‌شود و در سایت‌ها منتشر می‌شود، گویا که جهان هیچ مشکلی ندارد و تنها مشکل شیعه است.

معظم له ادامه دادند: این نوع کارها نشان می‌دهد تشیع با قدرت منطق ،در جهان در حال نفوذ است و این اقدامات از روی ترس  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha