یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در راه عشق به اهل‌بیت(ع) و دفاع از مکتب آنان باید همچون میثم تمارها هزینه سنگینی بپردازیم .

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی‌بوشهری عصر امروز طی سخنانی در کارگاه آموزشی ایام غدیریه که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تبعاً در راه عشق به اهل‌بیت(ع)  و دفاع از مکتب آنان باید همچون میثم تمارها هزینه سنگینی بپردازیم .

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم ایجاد رابطه دوسویه بین خود و اهل‌بیت(ع) گفت: بی‌شک دوستان طلبه و فاضل سزاورتر از دیگران به عشق ورزیدن به اهل‌بیت(ع)  هستند و ما باید با آن بزرگواران در زندگی خود همراهی کنیم نه جلو بیفتیم و نه عقب چرا که حرکت در مسیر اهل‌بیت (ع) موفقیت ما را به دنبال دارد.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به خطبه 152 نهج‌البلاغه ابراز داشت: در این خطبه  بر رابطه دوسویه بین اهل‌بیت(ع)  و مومنین تاکید شده و همچنین تصریح شده که ائمه اطهار(ع)  کارگزاران آگاه کردن مردم و تدبیرکنندگان امور آنها هستند.

وی اضافه کرد: اگر کسی رابطه دوسویه با اهل‌بیت (ع) نداشته باشد نباید توقع بهشتی شدن داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: این کار یکی از مسایل مهم و کلیدی و لازمه برنامه‌های حوزوی است که به نظر می‌رسد خلع آن در حوزه وجود داشته است.

امام جمعه قم در ادامه اظهار داشت: امام باقر(ع)  در حدیثی می‌فرمایند اسلام بر 5 چیز استوار است که شامل  نماز، زکات، روزه، حج و ولایت می‌شود و ولایت از همه برتر و بافضیلت‌تر است چراکه کلید چهار اصل دیگر است.

وی با بیان اینکه در واقع نماز، زکات، روزه، حج بدون ولایت ارزشی ندارد و به جایگاه رفیع امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: جایگاه امیرالمومنین (ع)  یک جایگاه ویژه است و منزلت امام علی(ع)  تا جایی است که پیامبر (ص) وقتی از خدا چیزی را می‌خواهد خداوند را به امام علی (ع)  قسم می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب عزیر بدانند اگر می‌خواهند به توفیقاتی برسند باید علم، اخلاق و رفتارشان با محبت اهل‌بیت (ع)  عجین باشد چرا که راهی جز این نیست.

معاون جامعه مدرسین، با اشاره به این که امامت علاوه بر بعد هدایت به عنوان مرجعیت دینی نیز  تجلی می کند گفت: امامت به معنای ولایت و بلکه اوج آن است کما این که ما در زیارتنامه‌های اهل‌بیت(ع)  نیز همان را بیان می‌کنیم.

وی در خاتمه از همگان خواست تا عشق به اهل‌بیت(ع)  را در همه ابعاد زندگی خود ساری و جاری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha