یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی جامعۀ المصطفی العالمیه با اشاره به تحصیل بیش از یک هزارو 270 بانوی طلبه غیر ایرانی در این موسسه، شعار امسال مؤسسه را "آموزش، ‌پژوهش و تربیت قرآن محور" اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  محمد مهدی صفورایی، در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، گفت: خداوند را شاکریم که به ما توفیق داد تا در سال تحصیلی جدید، در مرکزی خدمتگزار سربازان و یاران حضرت ولیعصر(عج) باشیم که تحت اشراف مقام معظم رهبری قرار دارد و امیدواریم بتوانیم زمینه ساز رشد و تعالی فکری، تربیتی، فرهنگی و علمی طلاب خواهر المصطفی باشیم.

*فعالیت 10 گروه علمی

وی با بیان این که مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، امسال با ده گروه علمی فعالیت­های خود را آغاز کرد، ادامه داد: قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، تاریخ، علوم تربیتی، فقه و اصول، زبان و ادبیات فارسی، ادبیات عرب، حقوق، مطالعات زنان و دروس عمومی، گروه های علمی این مؤسسه را تشکیل می دهند که در پنج مقطع تحصیلی شامل مقدمات،‌ کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به خدمات علمی را به فراگیران ارائه خواهند داد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در این مؤسسه، افزود: هرچند برای طلاب برادرالمصطفی، مدرسه  مستقلی برای آموزش زبان فارسی وجود دارد، اما کیفیت آموزش زبان فارسی درمؤسسه بنت الهدی با مدرسه برادران یکسان است و طلاب خواهر، در دوره های نه ماهه تا یک ساله ای که مدت آن بستگی به زبان مادری آنان دارد، زبان فارسی را می آموزند.

حجت الاسلام والمسلمین صفورایی به پذیرش طلاب در چهار رشته قرآن و حدیث، فقه و اصول، فلسفه و کلام و علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد مؤسسه بنت الهدی اشاره کرد و ادامه داد: این مؤسسه ‌ امسال در دو رشته تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی در مقطع دکتری پذیرش داشته است که داوطلبان شرکت در این دوره ها، در مرحله مصاحبه قرار دارند و پذیرفته شدگان، پس از اعلام نتایج، به جمع دانش پژوهان خواهند پیوست.

*تحصیل بیش از یک هزار و 270 بانوی طلبه  غیرایرانی

وی افزود: در حال حاضر 1273 بانوی طلبه غیرایرانی در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی مشغول به تحصیل هستند که این رقم با الحاق پذیرفته شدگان جدید افزایش خواهد یافت.

رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، «آموزش، ‌پژوهش و تربیت قرآن محور» را شعار اصلی این مؤسسه در سال جدید تحصیلی خواند و تصریح کرد: هرچند تمام برنامه های المصطفی منبعث از قرآن و زیر پرچم آن است، اما با انتخاب شعار امسال درصددیم بهره مندی طلاب از قرآن را توسعه و عمق بیشتری ببخشیم و با جدیت دین خود را به قرآن ادا نمائیم.

وی یادآور شد: ما برآنیم تا شعار قرآن محوری را علاوه بر طلاب، در فعالیت تمامی استادان، کارکنان و کودکان مهدکودک مؤسسه تسری دهیم و به همین منظور، برنامه های ویژه ای را برای هر گروه تدارک دیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین صفورایی با اشاره به اینکه 586 نفر از فرزندان طلاب مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی در مدت چهار تا شش ماه در مهدکودک مؤسسه به سر می برند، یادآور شد: این کودکان، سرمایه های عظیمی هستند که باید در اقیانوس قرآن شنا کرده، با نور قرآن معطر گردند و از همان کودکی با فرهنگ قرآن آشنا شوند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی با تقدیرازمسئولان جامعه المصطفی بیان داشت: حداقل نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند که مسائل، احکام و آموزه های خاص خود را دارند و از این جهت با مردان تفاوت هایی دارند؛ وظیفه حوزه های علمیه و جامعه المصطفی این است که در این زمینه و به ویژه تأمین نیازهای دینی آنان تلاش بیشتری نمایند.

*تدریس رشته مطالعات زنان

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین رشته های مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، رشته مطالعات زنان است که در آن مسائل ویژه زنان، تربیت کودک و ... به صورت تخصصی مورد بررسی و آموزش قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفورایی با اشاره به ارائه آموزش های کاربردی، فرهنگی- تربیتی و خانوادگی توسط معاونت فرهنگی- تربیتی این مؤسسه، خاطرنشان کرد: به اعتقاد ریاست جامعه المصطفی، آموزش دو بال دارد؛ بال اول آموزش های رسمی و کلاسیک است و بال دوم به آموزش های کاربردی اختصاص دارد؛ در همین راستا، برگزاری کارگاه های آموزشی چون مهارت زندگی، آموزش خانواده، تربیت کودک و...، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

*ارائه بیش از 85 درصد آموزش ها توسط اساتید خانم

براساس اعلام المصطفی، وی، واگذاری برخی از امور به بانوان طلبه را از سیاست های اساسی این مؤسسه خواند و افزود: در سال های اخیر تلاش شده تا ‌ کادر آموزشی و پرسنل از میان بانوان انتخاب شوند؛ به طوری که بیش از 85 درصد آموزش ها توسط استادان خانم ارائه می شود، همچنین در بخش کارکنان نیز، به جز در موارد معدود و ضروری، از حضور خواهران استفاده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha