جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد توکل

حوزه / درس اخلاق استاد توکل با حضور اساتید، طلاب و کارکنان مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی در حسینیه این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین توکل در این نشست اخلاقی ضمن تبیین مراحل مختلف اسلام آوردن و تسلیم شدن در برابر خداوند متعال، تصریح کرد: اقرار به زبان و به زبان جاری نمودن شهادتین نخستین مرحله اسلام آوردن است.

وی با تأکید بر این که اسلام واقعی پس از پیگیری و انجام اعمال متشرعه اسلامی محقق می‌شود؛ خاطرنشان کرد: ایمان، یکی دیگر از مراحل اسلام آوردن است که با اذن دادن به معارف الهی برای ورود به دل حاصل می‌گردد.

استاد توکل افزود: یقین نیز مرحله‌ای متعالی است که برای رسیدن به آن، ضمن تحصیل ایمان باید کشف  شهود حاصل گردد؛ مکاشفه و مشاهده یا همان کشف شهود؛ مرتبه‌ای از طریق سالک است که در آن پرده‌های حجاب از دیدگان کنار رفته و سالک بر باطن امور آگاهی می‌یابد.

این استاد اخلاق در ادامه سخنان خود به ملاک‌های عمل در اسلام واقعی اشاره نمود و ابراز داشت: نخستین ملاک در اسلام واقعی را می‌توان در امان نگاه داشتن دیگران از زبان آدمی عنوان نمود. بر اساس روایات اسلامی، مسلمان کسی است که دیگران از زبان او در امان باشند.

وی با بیان این که اکثر مصیبت‌ها و بدبختی‌های آدمی از سوی زبان به او متحمل می‌گردد؛ یادآور شد: تهمت، غیبت، دروغ، بددهانی‌ها و ناسزاگویی‌ها و بسیاری از گناهان دیگر از طریق زبان اعمال می‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر جلوگیری از کنایه‌ها و آثار سوء زبان در ضربه‌زدن به مردم، تصریح کرد: خداوند متعال در روز رستاخیز هیچ عضوی از بدن را به اندازه زبان آدمی عذاب نمی‌کند.

انتهای پیام 313 / 10

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha