یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 343717
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
بنت الهدی

ترم تحصیلی موسسه آموزش عالی شهیده بنت الهدی با حضور اساتید، طلاب و فرهیختگان این موسسه و جامعة المصطفی طی نشستی با عنوان " فرهنگ پذیری طلاب جدیدالورود" آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاون فرهنگی تربیتی موسسه آموزش عالی بنت الهدی در این مراسم گفت: هدف اصلی از تاسیس و اداره مدارس علمیه فراهم ساختن شرایط لازم جهت ارتقای هر چه بیشتر سطح علمی، تربیتی و آموزشی طلاب است.

 وی افزود: این موسسه تمام توان و تلاش خود را صرف نشر و ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) کرده است.

خانم صدیق با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص کسب علم خاطر نشان کرد: امام علی(ع) می فرمایند:" علم حاصل نمی شود، مگر به پنج چیز: زیاد سوال کردن، جور استاد کشیدن، شب زنده داری، توکل بر خدا و پاکیزه نمودن افکار.

 وی در ادامه افزود: از همین ابتدا کسب علم را به شیوه صحیح فرا بگیرید و سعی کنید علم و عمل را کنار هم استفاده کنید.

گفتنی است در ادامه نشست مدیران ادارات معاونت فرهنگی تربیتی موسسه آموزش عالی بنت الهدی به معرفی اداره خود پرداختند.

 در پایان معاون آموزش موسسه آموزش عالی بنت الهدی، حجت الاسلام والمسلمین حق شناس  در سخنانی  از طلاب جدیدالورود خواست تا با برنامه ریزی دقیق و همه جانبه به تحصیل بپردازند تا به خاطر علم آموزی از خانه و خانواده غافل نشوند.

 

وی در ادامه افزود: انسان های موفق کسانی هستند که می دانند چه می خواهند و چه انجام می دهند و برای موفقیت اراده ای محکم دارند.

 معاون آموزش موسسه بنت الهدی با اشاره به هدف از تحصیل در حوزه گفت: باید هر چه می آموزیم ابتدا در درون خود نهادینه کنیم و بعد به دیگران بیاموزیم و هدف از تحصیل در حوزه تهذیب نفس و عمل به آنچه که آموخته ایم است.       

انتهای پیام  17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha