جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفورایی بنت الهدی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدیبا بیان این که جهان اسلام همچنان نیازمند فعالیت‌های پژوهشی است، اظهار داشت: متأسفانه تولید علم در زمان حاضر، هیچ تناسبی با افزایش نیازهای معرفتی جهان ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صفورایی در اجلاس سالانه انجمن‌های علمی – پژوهشی و پژوهشگران فعال مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی با حضور جمع کثیری از طلاب، اساتید و کارشناسان در حسینیه این مؤسسه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش فعالان پژوهشی مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، با بیان این که جهان اسلام همچنان نیازمند فعالیت‌های پژوهشی است، اظهار داشت: متأسفانه تولید علم در زمان حاضر، هیچ تناسبی با افزایش نیازهای معرفتی جهان ندارد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی با تأکید بر این که طلاب و پژوهشگران علوم دینی وظیفه سنگین تولید و تبیین درست علوم را بر عهده دارند، ابراز داشت: تولید و ارائه راهکارهای تبیین علوم مورد نیاز تشنگان معارف الهی در گستره جهانی، بر عهده طلاب علوم دینی نهاده شده است.

وی با بیان این که بر کسانی که از توان پژوهش برخوردارند واجب است تا با ورود به این عرصه ضمن تبیین و نشر علم دینی، پاسخگوی نیاز مخاطبین باشند، یادآور شد: اگر با ورود به عرصه‌های پژوهشی و تبلیغی، بتوان ضمن تبیین صحیح آموزه‌های اسلامی، از ریختن خون بیگناهی به بهانه‌های مذهبی ممانعت نمود، در این صورت می توان گفت؛ به موفقیت بسیار بزرگی دست یافته‌ایم.

حجت الاسلام صفورایی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های روز افزون استکبار جهانی علیه آموزه‌های دینی ابراز داشت: استکبار و استعمار جهانی با راه‌اندازی سازمان‌های اطلاعاتی متعدد، در کنار رصد فعالیت‌ کشورهای اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین المللی، برنامه‌هایی را برای جلوگیری از ثمردهی تلاش‌های مسلمین ارائه می‌دهند.

وی با تأکید بر این که توان طلاب علوم دینی محدود نیست، افزود: انجمن‌ها و پژوهش‌گران باید با تمام توان خود در راستای تبیین و نشر معارف ناب الهی همت گمارند، نباید به اقدامات انجام شده اکتفا نمود.

رئیس مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، انتشار تولیدات علمی خواهران طلبه را یکی از برنامه‌های این مؤسسه دانست و خاطرنشان کرد: ضمن آماده سازی پایان‌نامه‌های دانش آموختگان المصطفی به صورت مقاله، باید گروه‌ها و انجمن‌های علمی نسبت به انتشار این آثار اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت 12 انجمن علمی در مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی، اظهار داشت: باید ما حصل تلاش انجمن‌های علمی به صورت کتاب یا نشریه‌ای تخصصی به چاپ رسیده و در اختیار مجامع علمی قرار گیرد.

حجت الاسلام صفورایی در پایان سخنان خود جایگاه نبوغ و تلاش در پیشرفت‌های علمی را مورد ارزیابی قرار داد و اذعان داشت: تلاش و همت، مهمترین عامل موفقیت بزرگان دین بوده و ایشان با فعال سازی و بهره‌کشی از نبوغ، تلاشی مجاهدانه در عرصه کسب و تبیین معارف ناب الهی داشتند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha