چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران، حوزه را مرکز تولید و بستر تحقق علم دینی خواند و گفت: با بررسی تاریخ اسلام و چهره های علمی دنیا، هیچ دانشگاه و مرکز علمی، شاگردانی مثل شاگردان مکتب امام صادق(ع) تربیت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، از تحصیل علم به عنوان یکی از راه های رسیدن انسان به سعادت یاد کرد و گفت: هر علمی به اندازه سِر وجودی خود، ظرفیت رساندن انسان به کمال را دارد و در این میان هیچ علمی به اندازه علم توحید، دین و فقه ظرفیت رساندن انسان به کمال را ندارد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه بستر تحقق علم دینی هستند، افزود: با بررسی تاریخ اسلام و چهره های علمی دنیا، هیچ دانشگاه و مرکز علمی شاگردانی مثل شاگردان مکتب امام صادق(ع) در حوزه های علمیه تربیت نکرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحویل علم در مسیر رسیدن به عزت و سعادتی که خداوند متعال برای ما فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: طی کردن این مسیر موجب زمینه ای را برای رشد و گسترش علوم دینی در جامعه فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری  در ادامه با اشاره به اهمیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، گفت: انتصاب نام این مدرسه به وجود مبارک امام حسن عسکری(ع)، زعامت آیت الله العظمی جوادی آملی بر این مدرسه، سابقه و جایگاه علمی شهرستان آمل و همچنین تحصیل طلاب سطح دو در این مدرسه تکلیف این حوزه را سنگین تر می کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در پایان سخنان خود با تأکید بر تقویت معاونت تهذیب در مدارس علمیه، افزود: همان طور که مسائل مربوط به آموزش در حوزه های علمیه با جدیت دنبال می شود، مسأله تهذیب طلاب نیز باید تقویت و در جهت گسترش آن برنامه ریزی صورت گیرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha