چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۳۰ مدرسه علمیه برادران با ۳ هزار طلبه در شهرهای مختلف استان خبر داد و گفت: ۲۱ مدرسه خواهران با حدود ۳ هزار طلبه خواهر نیز در استان مشغول فعالیت علمی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان مازندران که به میزبانی مدرسه علمیه جعفریه بهشهر برگزار شد، به اهمیت علم در جامعه اشاره کرد و با بیان این که توجه به علم در اسلام همواره مورد نظر بوده است، بیان داشت: هر علم و موضوعی در اسلام جایگاه ویژه ای دارد، اما علم دینی در میان علوم دیگر بیشتر مورد توجه بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، ارزشمندترین علوم برای سعادت و کمال بشر را علم دینی دانست و خاطرنشان کرد: تنها علم دین است که انسان را به تعالی حقیقی می رساند.

 وی در ادامه از فعالیت 30 مدرسه علمیه برادران با 3 هزار طلبه در شهرهای مختلف استان مازندران خبر داد و گفت: 21 مدرسه خواهران با حدود 3 هزار طلبه خواهر نیز در استان مشغول فعالیت علمی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین  به دو وظیفه مهم طلاب اشاره کرد و گفت: طلاب باید در تحصیل علم، ایثار کنند و فراگیری علم دینی باید فراتر از حد معمول باشد.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران، کسب و تقویت تقوا را دومین وظیفه طلاب حوزه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید در تحصیل علم تقوا داشته باشند تا بتوانند جای خالی علما و بزرگان دینی را پر کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha