شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین

مدیر حوزه علمیه مازندران، از برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، با هدف بررسی نقش روحانیت در تبیین وضعیت کشور و موضوعات منطقه ای ، جهانی و مشکلات جهان اسلام خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که اجلاسیه های جامعه مدرسین به دو صورت سراسری و منطقه ای برگزارمی شود، اظهارداشت: تاکنون 9 اجلاسیه سراسری و همچنین6 اجلاسیه منطقه ای در کشور برگزار شده که هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین به میزبانی مازندران در ساری برگزار می شود.

دبیر اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، افزود: این اجلاسیه روزهای پانزدهم و شانزدهم مهرماه، در مجتمع فرهنگی و اقامتی قوه قضائیه در ساری برگزار خواهدشد.

مدیر حوزه علمیه استان مازندارن، نقش روحانیت در تبیین وضعیت کشور را موضوع اصلی اجلاسیه برشمرد و گفت: در این اجلاسیه، موضوعات سیاسی منطقه ای و جهانی و مشکلات جهان اسلام نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته این استاد حوزه، همچنین بررسی مسایل نظیر گروه تکفیری در دنیای اسلام، فاجعه منا در عید قربان، برگزاری انتخابات آتی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به این اجلاسیه اهمیت فوق العاده ای خواهد داحجت الاسلام طاهری حوزه مازندراند.

وی با اشاره به این که هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه با حضور 800 نفر از علما، روحانیون و نخبگان حوزوی شمال کشور در ساری برگزار خواهد شد،  بیان داشت: در این اجلاسیه مهم شخصیت های کشوری همچون آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، آیت الله مقتدایی، نائب رییس شورای عالی حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، نوبخت، سخنگوی دولت و نمایندگان ولی فقیه در استان های شمالی حضور دارند.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون های سه گانه در استان های مازندران، گیلان و گلستان، تصریح کرد: کمیسیون های فرهنگی تبلیغی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حوزه و روحانیت در این سه استان تشکیل و ظرفیت ها، فرصت ها، چالش ها و همچنین راهکارهای برون رفت از این مشکلات و چالش ها مطرح و مصوبات آن به دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارسال شد.

دبیراجرایی هفتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین، در ادامه با اشاره به این که در نخستین روز اجلاسیه کمیسیون های تخصصی با حضور شخصیت و میهمانان تشکیل جلسه خواهند داد، اضافه کرد: در روز دوم نیز نتیجه بررسی کمیسیون ها به صورت گزارشی از سوی دبیران کمیسیون ها ارائه خواهد شد.

وی، در پایان ، با اشاره به این که مازندران از لحاظ جایگاه علمی، تاریخی و مذهبی سابقه بسیار روشن و درخشانی در کشور دارد،  یادآور شد: این منطقه در تاریخ، مهد پرورش عالمان و بزرگان دینی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha