پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان این که علم و تربیت در حوزه های علمیه، آسمانی، انبیایی و اوصیایی است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه با علوم وحیانی سروکار دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان مازندران که به میزبانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر برگزار شد، با مقایسه علوم در حال تحصیل در حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: علوم موجود در آموزش و پرورش و دانشگاه ها مادی است و تعلیم و تربیتی که در این مراکز وجود دارد، عمومی و طبیعی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان این که علم و تربیت در حوزه های علمیه، آسمانی، انبیایی و اوصیایی است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه با علوم وحیانی سروکار دارند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که طلاب باید درس بخوانند تا خود را با بزرگان دینی و ائمه اطهار(ع) منطبق کنند، افزود: طلاب و روحانیون وارث انبیاء و پیامبران الهی هستند و به همین دلیل در آموختن این علوم باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان این که طلاب باید پس از فراگیری علوم دینی در جهت عمل به آن گام بردارند، خاطرنشان کرد: عالم بی عمل از جاهل نیز خطرناک تر است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که روحانیت باید نماد اسلام مجسم باشد، تصریح کرد: نحوه رفتار و عملکرد روحانیون باید به گونه ای باشد تا دیگران با دیدن آنان، اسلام را بشناسند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha