جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران، حضور بانوان طلبه در جامعه ضروری را خواند و گفت: جلسات مذهبی بانوان از نظر کیفی مناسب نمی باشد و خواهران طلبه باید این جلسات را اداره نمایند تا از انحرافات جلوگیری گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، ظهر امروز در دومین همایش طلیعه حضور که در اردوگاه بادله میاندورود برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل حوزه های علمیه، ابراز داشت: حوزه علیمه از زمان پیامبر اکرم (ص) شروع و تا به امروز در حال گسترش است.

وی با اشاره به این که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند که نیاز به ارشاد و هدایت و امر به معروف دارند، افزود: بسیاری از مسائل دینی مختص بانوان است که باید توسط خود آنان برطرف گردد و این مهم جز از طریق تحصیل طلاب خواهر و تبلیغ امکان پذیر نمی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تحصیل، تهذیب، تبلیغ، تحقیق و تدریس را از رسالت های حوزه علمیه خواهران برشمرد و ادامه داد: به برکت انقلاب، در حال حاضر حوزه های خواهران در سراسر کشور به صورت رسمی فعالیت دارند و به تربیت بانوان طلبه توانمند می پردازند.

آیت الله طبرسی با تاکید بر این که طلاب باید خود را به زیو علم و تقوا تجهیز کنند و پس از آن وارد عرصه تبلیغ شوند، افزود: اگر طلاب به تهذیب نفس نپردازند، نمی توانند به دانسته های خود به خوبی عمل نمایند.

امام جمعه ساری با بیان این که تهذیب نفس و تحصیل علم راه رسیدن به کمال است، خاطرنشان کرد: علم توام با ایمان ارزش و تاثیرگذاری خواهد داشت، لذا طلاب باید هم به تحصیل علم اهتمام داشته و هم به تهذیب نفس و رعایت تقوای الهی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، حضور بانوان طلبه را در جامعه ضروری خواند و گفت: جلسات مذهبی بانوان از نظر کیفی مناسب نمی باشند و خواهران طلبه باید این جلسات را اداره نمایند تا از بروز انحرافات جلوگیری گردد.

وی با مقایسه جایگاه بانوان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، افزود: در گذشته جایگاهی برای زنان قائل نبودند، اما به برکت انقلاب بانوان در چارچوب شرع مقدس، به فعالیت های اجتماعی وتحصیل علم می پردازند.

آیت طبرسی خطااب به بانوان طلبه تاکید کرد: تحصیل در حوزه های علمیه فرصت خوبی است که باید نهایت استفاده را از آن در راستای هدایت جامعه به سوی کمال برد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: شما طلاب باید انگیزه، اندیشه، فکر و عمل را اصلاح نمایند تا بتوانید سرباز خوبی برای حضرت زهرا(س) و امام عصر(عج) باشید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha