دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام طاهری مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) بر ضرورت توجه به مباحث تهذیبی در کنار علم آموزی تأکید داشتند، گفت: علم بدون اخلاق و تهذیب نمی تواند عامل تعالی و رشد باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل به اهمیت جایگاه علم از دیدگاه امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حیات قلب انسان به علم است و اگر در جسمی روح وجود نداشته باشد، مرده است، اما اگر در قلبی حیات و روح وجود داشته باشد، روح این قلب همان علم است و حتی اگر این دل دفن هم بشود، مدفون نیست، بلکه دفینه است.

مدیر حوزه علمیه استان مازندران با بیان این که اگر طلاب می خواهند ارزش پیدا کنند و در زمان حیات و بعد از مردن نیز گنج باشند، علم آموزی را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: علم آموزی، به انسان ارزش و جایگاه والایی می دهد که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) بر ضرورت توجه به مباحث تهذیبی در کنار علم آموزی تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق و تهذیب نمی تواند عامل تعالی و رشد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که طلاب باید در کنار تحصیل، تهذیب را نیز مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: توجه به مباحث اخلاقی در حوزه، موجب تقویت بنیه علمی طلاب خواهد شد.

وی با بیان این که تهذیب به معنای این است که خلوت و جلوت طلبه با هم فرقی نداشته باشد، ادامه داد: تهذیب نفس، طلبه را به اوج سعادت و تعالی حقیقی خواهند رساند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که با دو چیز چشم دل انسان باز می شود، تصریح کرد: ترک گناه و دوام ذکر موجب می شود، انسان به رستگاری و تعالی حقیقی که همان نزدیکی به خداوند متعال است دست دست یابد.

وی با اشاره به این که دوام ذکر به معنای همیشه به یاد خداوند بودن است، ادامه داد: ترک گناه برای تخلیه شدن و دوام ذکر برای تجلیه و پردازش است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با ارزشمند توصیف کردن جایگاه طلبگی، گفت: طلاب باید قدردان این نعمت الهی باشند، چون این افتخار نصیب هر انسانی نخواهد شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha