چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کرسی آزاداندیشی

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان آمل گفت: حوزه علمیه فقط جای مباحث آموزشی نیست؛ بلکه تمرین طلبگی است و برای طلاب خواهر ،حجاب و عفاف لازمه طلبگی می باشد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم مهربان، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان آمل و کارشناس مسائل فرهنگی- تربیتی، در کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب ، در مدرسه علمیه الزهرا(س) محمودآباد برگزار شد، بیان داشت: خداوند برای حفظ سلامت زن، دستوراتی در خصوص حجاب و عفاف داده است که در سوره ها ی نور و احزاب به آن اشاره شده است.

 وی افزود: یکی از اصولی که در سوره احزاب آیه 59 آمده، پوشاندن زینت زن است. و یکی از فلسفه های پوشش زن در نماز هم تمرین حجاب می باشد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان آمل ،در خصوص وظایف یک طلبه به عنوان الگوی پوشش فاطمی گفت: حوزه علمیه فقط جای مباحث آموزشی نیست؛ بلکه تمرین طلبگی است و حجاب و عفاف لازمه طلبگی می باشد. ما طلبه ها انتخاب  شده ایم که دین خدا را ترویج دهیم؛ برای انجام این رسالت  ابتدا باید از خود شروع کرد.

مهربان تصریح کرد: الگوی ما زنان بویژه طلاب دروس دینی، حضرت زهرا(سلام الله علیها) است؛ باید مطالعات مان در این خصوص بیشتر باشد. یکی از نکات مهم در این امر، میزان اطاعت پذیری ماست که می تواند محک خوبی باشد که اطاعت پذیری ما از دستورات الهی تا چه اندازه است و تا چه اندازه به هوای نفس خود و نظرات دیگران اهمیت می دهیم و چقدر تحت تاثیر حرفها قرار می گیریم .

وی اظهار داشت: ما باید خود را براساس دین تطبیق دهیم نه براساس آنچه مردم می پسندند و دوست دارند. با اطاعت پذیری از دستورات الهی درزمینه حجاب و پوشش زن مسلمان  و بالا بردن آگاهی زنان جامعه, باید الگوی پوشش فاطمی را  به نحو احسن در جامعه محقق کرد.

خانم غلامی دیگر کارشناس مسایل فرهنگی- تربیتی  در ادامه این جلسه، بیان داشت: برای این که حجاب و پوشش فاطمی در میان زنان ماگسترش پیداکند، لازم است که در جامعه کار فرهنگی به درستی انجام شود و این فعالیتهای فرهنگی باید از طلاب شروع شود.

وی افزود:تا طلاب خود ملزم به رعایت حدود الهی آن طور که خداوند در قرآن فرموده، نشوند، امکان تحقق کامل آن در جامعه وجود ندارد. مردم به طلاب به عنوان الگوی فاطمی نگاه می کنند؛ پس پوشش طلبه نسبت به دیگر زنان جامعه باید بیشتر باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha