شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر تقویت حوزه های علمیه گفت: امروز هرچقدر حوزه های علمیه تقویت شوند، انقلاب و مردم کمتر در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

آیت الله طبرسی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ضرورت تقویت حوزه های علمیه اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران ، انقلابی فکری و عقیدتی بوده و لذا احتیاج به پشتوانه قوی و نیرومند در این زمینه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، با تاکید براینکه  حوزه  های علمیه پشتوانه فکری و عقیدتی این انقلاب و نظام است، افزود: ضرورت وجود و تقویت حوزه های علمیه در هر زمانی ملموس بوده و امروز و در عصر ارتباطات و فناوری، این مهم بیش از هرزمانی مهم و با عظمت است که باید مورد اهتمام قرارگیرد.

این استاد حوزه، تاکید کرد: امروز هرچقدر حوزه های علمیه تقویت شوند، انقلاب  و مردم کمتر در معرض آسیب  قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است، هرجایی که روحانیت ورود کرده، موفق عمل کرده و  دشمنان نتوانسته در آن عرصه رخنه  و تفرقه اندازی نمایند، اما آنجا که روحانیت ورود نکرده شاهد ایجاد انحراف در جامعه هستیم.

امام جمعه ساری،  با اشاره به تاثیر گذاری روحانیت در هدایت جامعه بیان داشت: اینکه در طول دوران گذشته، حکام  با علما مخالف بودن، بخاطر این بود که علما مانع تحقق اهداف ظالمانه آنها می شدند.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه مازندران امروز در وضعیت خوب و رو به رشدی است، خاطرنشان کرد: امروز بالغ بر48 مدرسه علمیه خواهر و برادر در استان مشغول فعالیت و تربیت طلاب هستند؛ البته این تعداد حوزه با توجه به جمعیت جوانان مشتاق برای تحصیل در حوزه کافی نبوده و برنامه ای برای  توسعه مدارس در دستور کار است.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha