جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که شیعه در طول تاریخ همواره حسن انتخاب داشته است، ابراز داشت: رهنمودهای ولی فقیه در عرصه های مختلف همواره عامل پیشرفت و توسعه کشور است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در گردهمایی بزرگ علما و روحانیون استان مازندران که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، شریعت شناسی و شریعت محوری را دو وظیفه ذاتی روحانیت در تاریخ برشمرد و گفت: کارنامه روحانیت در این دو بخش بسیار روشن و پر افتخار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فقه اکبر، اوسط و اصغر محصول انبیاء الهی است، افزود: اگر فقه اکبر نباشد، دو فقه دیگر معنی نخواهد داشت، چون فقه اکبر زیرساخت و زیربنای اصلی است.

امام جمعهساری با تأکید براین که پس از شریعت شناسی باید شریعت محوری مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: روحانیت باید آنچه را که در حوزه های علمیه آموخته علاوه بر این که به جامعه منتقل می کند، خود نیز در عمل به آن پیشگام باشد و همه اعمال فردی و اجتماعی ما باید شریعت محور باشد.

آیت الله طبرسی، مهم ترین دلیل موفقیت امام راحل، علما، مراجع و رهبر معظم انقلاب را شریعت محور بودن دانست و تصریح کرد: همه فعالیت های ما باید در محور های اخلاق، مسائل دینی و شرعی و همچنین بیان عقاید به زبان ساده، صحیح و اصیل باشد.

وی با اشاره به این که روحانیت هم دیندار است و هم دین شناس، بیان داشت: زمانی یک روحانی و مبلغ می تواند به یک عالم ربانی تبدیل شود که به همه آن اصول مورد نظر عمل کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، نقش روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی را پررنگ و اثرگذار دانست و گفت: روحانیت به تناسب جمعیت خود، بیشترین شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که شیعه در طول تاریخ همواره حسن انتخاب داشته است، ابراز داشت: رهنمودهای ولی فقیه در عرصه های مختلف همواره عامل پیشرفت و توسعه کشور است.

آیت الله طبرسی در ادامه با بیان این که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان،مسائل را به خوبی برای مردم تبیین و تشریح کنند، گفت: باید مردم را به اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی دینی تشویق کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha