پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ متاسفانه افزایش آمار طلاق به خصوص در سال های اول تا سوم زندگی، به دلیل تغییر سبک زندگی، کمرنگ شدن برخی ارزش ها و ... نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری در ششمین جلسه کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، بیان داشت: تحقق فرهنگ دینی در جامعه یکی از دغدغه های اصلی حوزه های علمیه بوده و ماهیت و هویت حوزه، به این امر گره خورده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: باید از همان ظرفیتی که انقلاب را بوجود آورد، بسیج را شکل داد و جنگ تحمیلی را به پیروزی رساند، برای تحقق آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه، ابراز داشت: متاسفانه افزایش آمار طلاق به خصوص در سال های اول تا سوم زندگی، به دلیل تغییر سبک زندگی، کمرنگ شدن برخی ارزش ها و ... نگران کننده است. لذا باید تمام کسانی که نسبت به اخلاق و تعالی جامعه دغدغه دارند، وارد عرصه عمل شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، توسعه و نهادینه سازی ارزش ها را وظیفه ای همگانی خواند و تاکید کرد: باید با بینش، بصیرت و برنامه ریزی برای توسعه ارزش های دینی اقدام کرد.

 وی تصریح کرد: قطعا حوزه علمیه به دلیل وظیفه ذاتی خود در خصوص ترویج فرهنگ دینی رسالت سنگینی را بر عهده دارد، اما برای موفقیت در این عرصه، باید فعالیت و امکانات دستگاه های دولتی و غیر دولتی تجمیع و جهادی عمل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری در ادامه با اشاره به ظرفیت های کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی، ابراز داشت: ماحصل تبادل نظر در این کارگروه که متشکل از کارشناسان دستگاه های دولتی و مردمی می باشد، دستیابی به راه حل مسائلی است که گریبان گیر جامعه می باشد و مهمترین آنها، بحث حفظ و تحکیم خانواده و کاهش طلاق است که در این راستا منشور خانواده توسط چند نفر از اعضاء تدوین و در کارگروه تصویب گردید.

رئیس کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی استان مازندران تاکید کرد: باید برای انتقال مطالب به جامعه هدف از  ظرفیت رسانه ها به صورت علمی و کارشناسی استفاده نماییم. همچنین می توان از توان و امکانات هیئت های مذهبی، حوزه های علمیه و پایگاه های بسیج نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رستمی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام با تشکر از درج خبر. امیدوارم با هم فکری و هم افزایی تمام دستگاههای دولتی و مردم نهاد شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی به خصوص طلاق در جامعه باشیم. قطعا مسئولیت حوزه علمیه به خصوص حوزه علمیه خواهران در این خصوص سنگین تر است.