دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ رسالت امروز انقلاب اسلامی جهل زدایی و ایجاد عقل گرایی است لذا همه باید به این مهم اهتمام داشته و زمینه ظهور را فراهم کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین طاهری، مدیر حوزه علمیه استان مازندارن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه ظهور امام زمان(عج) کاملا وجه عقلانی و  بر پایه محور عقل است ، اظهارداشت: در روایات متعددی داریم که هنگام ظهور امام زمان(عج)جهان پر از عدل و داد می گردد در صورتیکه قبل از آن پر از ظلم و فساد بوده است.

وی با تشریح این موضوع  ادامه داد: با ریشه یابی موضوع مذکور به یکی از اصول بزرگ علمی و اعتقادی می رسیم و آن هم اینکه خداوند متعال در عالم وجود و قبل ازخلقت پدیده های  مختلف، عقل و جهل را آفرید.

این استادحوزه، گفت: وقتی عقل آفریده شد، خداوند به او وزیری به نام «خیر» و سربازانی چون  ایمان، امانتداری، تقوا، راستگویی، عدالت داد که بطور کلی می توان گفت تمام خوبی های دنیا برای عقل تبدیل به سرباز شدند.

وی بیان داشت: در مقابل عقل، جهل را قرار داد و وزیر آن را نیز« شر» گمارده، تمام بدی های دنیا از جمله دروغ ، بخل، ظلم، نفاق، نادانی، خیانت و.. را به عنوان سربازان  او قرارداد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری، با تاکید بر اینکه در زمان ظهور امام زمان (عج) عقل گرایی در جامعه موج خواهد زد، به روایتی از امام باقر(ع) در این  زمینه اشاره و گفت: بعد از ظهور امام زمان (عج) عقول آنها متمرکز، اخلاق و رفتار آنها اصلاح و در نهایت با آغوش باز عدل مهدوی را پذیرا خواهند بود:" عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اللَّهُ يَدَهُ عَلَى رُئوسِ الْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلَامُهُمْ"حضرت باقر عليه السّلام فرمود: چون قائم ما قيام كند خداوند دست رحمتش را بر سر بندگان گذارد پس عقولشان را جمع كند و (تا پيروى هوس نكنند و با يك ديگر اختلاف نورزند) و در نتيجه خردشان كامل شود (متانت و خود نگهداريشان كامل شود)"(اصول کافی جلد اول ص25)

وی با تاکید براینکه زیربنای عدالت رشد عقلی بشر است، گفت: متاسفانه امروز زیربنای تمام ظلم های جهان بر مبنای جهل است، یادآور شد: همه پیامبران برای تقویت عقل و مبارزه با جهل  مبعوث شدند؛ امام زمان (عج) هم با رشد عقلی بشر آنچه را که به عنوان سرباز عقل هستند رواج داده و زمینه اجرای عدالت و پیشرفت را فراهم خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه استان مازندارن  تصریح کرد: امروز بشر دچار جهل و نادانی بوده و تمام ظلم های بشر در اثر این عنصر است .

وی با تاکید بر زمینه سازی ظهور  خاطرنشان ساخت: رسالت امروز انقلاب اسلامی هم جهل زدایی و ایجاد عقل گرایی است لذا همه باید به این مهم اهتمام داشته و زمینه ظهور را فراهم کنیم .  

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha