شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی

حوزه / امام جمعه خوي گفت: ايستادگي در برابر سلطه گری هـای استکبار جهانی و تربیت نیروهای کارآمد و متعهد بدون تقویت و پالایش علوم انسانی محقق نمي شود، چون بخش مهمی از سرفصل های علوم انسانی ما وارداتی و غربی است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، حجت الاسلام والمسلمين سيدرضي شکوری، امروز در آیین افتتاحیه آموزشگاه تمام هوشمند كه توسط يكي از خيرين خوي ساخته شده است، اظهار داشت: به بـرکـت انقـلاب، حاکمیـت نظـام جمـهوری اسلامی ايران و توصیه های مکرر ولی امر مسلمین به دانشمندان، نخبگان و متولیان آموزش عالی کـشور، رشـد علـمی در دهه اخیر شـتاب قابـل قـبولی در كشور بـه خـود گـرفـته است.

وي با اشاره به جایگاه علمي ايران در دنيا، افزود: بر اساس آخرین آمارها، ايران رتبه اول در منطقه و رتبه 16 در کل جهان را در تولید علم به خود اختصاص داده است، این در حالی است که رتبه ایران در سال 2005 در سطح بین المللی 34 بوده است.

وي با تاكيد بر پيشرفت هاي ايران اسلامي بعد از به ثمر نشستن انقلاب، ابراز داشت: با اين وجود نباید به این رتبه های علمی قانع باشیم، چرا که حق و سهم جوانان نخبه اين مملكت به مراتب بیشتر از این جايگاه ها است و باید اين علوم و فناوري ها تبدیل به عمل شده تا در راستاي تامين خـلأهای موجود موثر واقع شود.

امام جمعه خوي، پاسخگویي به نیازهای جهانی را در گرو توليد علم و دانش خواند و افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، جلوگيري از ترویج سکولاریسم (اشاعه جدایی دین از سیاست) و ضرورت پالایش علوم انسانی به دلیل این که یکی از شاخـصه هـای پیـشرفـت در هـر کشور پژوهش درباره علوم انسانی است، همه اين عوامل با انسجام دورني و تربيت جوانان نخبه و مومن محقق مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين شكوري، ایجاد تحولات عمیق علمی و فرهنگـی در جامعه را با تربيت نسل پاك و متعهد عملي دانست و اذعان داشت: ايستادگي در برابر سلطه گری هـای استـکبار جهانی، تربیت نیروهای کارآمد بر اساس فرهنگ بومی بدون تقویت و پالایـش علوم انسـانی امکـان ندارد در حالی که بخش مهمی از سرفصل های علوم انسانی ما وارداتی و غربی است.

وی در پایان با بيان چالش های جدی آینده همه كشورها، تصريح كرد: عده ای از کشورهای زورگو و مستكبر همچون آمریکا قصد دارندد در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی بر جهان حاکم شده و فرهنگ لیبرال دموکراسی را به جهانیان صادر کنند.

انتهاي پيام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha