جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی

امام جمعه خوی، پدیده مدرک گرایی در مراکز علمی و تقلید کردن به جای اجتهاد نمودن را از موانع تحقیق و پژوهش های علمی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، در جمع مدیران شهرستان خوی با تبریک هفته پژوهش، اظهار داشت: امروز در محافل علمی و سیاسی موضوعی تحت عنوان جهانی شدن مطرح است که این موضوع در اثر پیشرفت علم و صنعت به وجود می آید.

وی در ادامه افزود: در عصر حاضر و در سایه تحقیق و پژوهش، صنعت و تکنولوژی رشد تکاملی خود را در جهان با سیر صعودی ادامه می دهد، در اثر پیشرفت های عـلمی و فنـی  کشـورهـای قدرتـمند جـهان از رویارویی نظامی به رقابت های فناوری و تکنولوژی روی آورده است همچنین توسعه علمـی و فـنی موجـب جـهانی شـدن در بخش های مهمی از پدیده های جهان شده است.

مدیر حوزه علمیه خوی  با اشاره به پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی در بخش های مهمی از شاخص های علمی و فنی، اذعان داشت: زیست فناوری،نانو تکنولوژی،تولید مقالات علمی،فناوری هوا فضا،سلول های بنیادی،پزشکی و بهداشتی و تجهیزات دفاعی از جمله محورهای توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به توان مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تصریح کرد: روز دوم خرداد سال 1390 با حکم مقام معظم رهبری مدظله العالی مرکز الگوی اسلامی ایـرانـی پیـشرفـت تشکـیل شد و تـا اول خـرداد سـال 1393، 69 جلسه در این مرکز تشکیل یافته که در اول تیرماه امسال اساسنامه مرکز به تصویب مقام معظم رهبری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری با اشاره به موانع و مشکلات موجود در بخش پژوهش و تحقیق، بیان داشت: پدیده شوم مدرک گرایی در مراکز علمی،تقلید کردن به جای اجتهاد نمودن در علوم، انتخاب مدیران بصورت رابطه ای،موج های سیاسی حاکم بر جامعه(سیاست زدگی)،ابتلا به روزمرگی در مدیریت های جامعه و عدم اشراف و نظارت لازم در سیستم مدیریتی جامعه از جمله موانع پژوهش است که باید مورد عنایت دانشمندان و نخبگان جامعه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش مبارزه با فساد اداری در تهران و پاسخ مقام معظم رهبری به نامه معاون اول رئیس جمهور، در این همایش خطاب به اعضای شورای اداری این شهرستان خاطرنشان کرد: باید مدیران هر شهرستان با استفاده از مقررات و ضوابط نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد اقدامات لازم را انجام داده و منتظر بخشنامه ویژه نباشند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha